SF-mål

Gullis!

Elsker forumet
Noen som har fått dette målt i uke 24-25? Føler meg ikke helt trygg på dagens måling.

Ja, jordmor målte meg mellom uke 23 og 24. Og jeg hadde sf mål på bare 20. Hun syns det var lite, men nå går jeg på hyppige kontroller på kk fra før. Og målingene de har tatt på baby i magen er veldig små. Så har fått beskjed om at jeg har en pitteliten baby. Prøver å ikke bekymre meg. Men lettere sagt enn gjort.

Nå har jeg litt ekstra fett på kroppen, noen som vet om de tar dette i betraktning når de måler?

Var når jeg var 24+0, hadde da rett under 25 cm.

I uke 23 var sf målet mitt 24cm. Eg sa til jordmor at eg følte meg så stor, at magen hadde vokst fort. Og det bekrefta ho når ho målte:P "Ja, du har heilt rett, du er stor" Hihi:P

I uke 23 var sf målet mitt 24cm. Eg sa til jordmor at eg følte meg så stor, at magen hadde vokst fort. Og det bekrefta ho når ho målte:p "Ja, du har heilt rett, du er stor" Hihi:p
I uke 23 var sf målet mitt 23cm, vi får bare kose oss med babymagen og være store :p:)

Har sf målet noe med hvor stor babyen er? Eller kan sf målet være høyt, mens babyen liten?

Min jordmor sa at d var en indikasjon på hvor stort barnet var, MEN d viktigste var at babyen fulgte sin egen kurve. Hun viste til barn som hadde ligget i øvre del og kommet ut på 3500g og barn i nedre del som hadde vært større, så ingen eksakt vitenskap akkurat:p
Mitt ligger i øvre del av normalen og fikk beskjed at dersom den fulgte dette hele veien inn ville jeg nok bli sendt inn på ul rundt termin for å regne mer nøyaktig hvor stor han er:)

Back
Topp