Sf mål

Bruker47ma

Flørter med forumet
Var på kontroll i dag og legen målte sf mål til 36 cm og jeg er i dag 35+5, noen som vet hvordan dette har sammenheng og om man burde ligge typisk på cm som man er uker? Synker denne eller blir den høyere di siste ukene? Hva lagg dere på som har barn fra før rundt fødsel? Kan sf målet vise når ting nermer seg eller er dette bare vekst osv? :) mange spørsmål her men skjønner ikke så mye, er mitt 4 barn og legen sier alt ser fint ut på målene og babyen ligger med hodet ned i bekkenet, men ikke festet, dette da det kan være babyen ikke fester seg hos flergangs:p og har dere som har flere samme sf mål rundt di andre graviditetene?

Sf-målene skal vel følge sin egen kurve og viser hvordan mage/livmor/baby vokser. Har vel egentlig ingenting med hvor langt du er på vei å gjøre. Har aldri hørt at sf-målene kan gi noen indikasjon på om ting nærmer seg fødsel.

Sf-målene skal vel følge sin egen kurve og viser hvordan mage/livmor/baby vokser. Har vel egentlig ingenting med hvor langt du er på vei å gjøre. Har aldri hørt at sf-målene kan gi noen indikasjon på om ting nærmer seg fødsel.
Signerer denne. Min lege sa at den skal stige med ca en cm per uke, men det viktigste er at den følger din kurve. Dessuten ser jeg på skjemaet mitt at jordmor har en kurve/legen en annen.. (har vært annenhver gang)..

Jeg var 35 cm nå i uke 38..

Sf-målene viser kun hvordan livmoren din vokser! :-) De skal følge sin egen kurve, det er det viktigste. Vet ikke om den flater ut når det nærmer seg, siden baby legger seg ned i bekkenet, og magen synker? Tror egentlig ikke at den skal flate ut noe.

Husk at ulike personer kan måle litt ulikt!

sist så fulgte min sin egen kurve til omtrent nå og så gikk den litt opp
denne gangen har den fulgt sin egen kurve og i dag når jeg målte var den gått litt over kurven.
har ikke noe å si for annet enn vekst kanskje slik jeg forstod jordmora

Med meg har det flatet ut (og ifølge legen ligger han ikke ned i bekkenet ennå) men han sa det var vanlig? Blir usikker når noen blir satt igang pga avflatning i kurven og hos andre er det ikke så viktig...

Så over mine tidligere papirer fra di tre svangerskapene jeg har bak meg, der lagg jeg også på rundt 36cm rundt termin,
Vannet mitt gikk i dag så ser jenta mi nokså snart Iløpet av noen dager, syntes det er merkelig, mulig det har en liten sammenheng med meg da:p selv om jeg er en måned fortidlig ute denne gangen:p

Back
Topp