Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Målte første gang etter 16 uker her.
Jeg bytta jordmor i uke 30 og da begynte hun plutselig å måle. Hun første gjorde det ikke. Men hørt at det ikke er så nøye med det. Samme med vekta også, mange mødre som har sluttet å veie, de mener det er gammeldags og uten betydning.
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg sier bare hva jeg har hørt. Er mange måter å gjøre ting på. Har bare vært hos jordmor på kontroller jeg, ikke hos legen. Tror jordmor ser hvis det er noe veldig rart med magen uten å måle. Det skal jo en del avvik til før det er et problem.Herregud vadå ikkje nøye. Konstigt asså. Tog en telefonsamtale till jormoren eg hade i førra svangerskap å fråga angående SF mål. Hu syns de var konstigt att legen ikkje hade gjort det enda.
Hu sa att dom dær legen e litt sløve av og till,
Jeg sier bare hva jeg har hørt. Er mange måter å gjøre ting på. Har bare vært hos jordmor på kontroller jeg, ikke hos legen. Tror jordmor ser hvis det er noe veldig rart med magen uten å måle. Det skal jo en del avvik til før det er et problem.
Jeg har også hørt at de har begynt å gå lutt bort ifra disse målene. Er vanskelig å måle riktig, og mange som bekymrer seg unødig hvis målene avviker fra gjennomsnittet. Det viktigste er jo å følge sin egen kurve!
Forrige graviditet var jeg på kontroll hos en annen enn fastlegen en av gangene, og hun målte HELT annerledes. Ble masse styr, og måtte på sykehuset og greier for at de trodde det var noe galt......