SF-mål har flatet ut..

rosa-frøken

Betatt av forumet
Hei! Lurer litt på om noen har erfaring eller kunnskap om noe jordmora sa til meg i går på kontroll..
Viste seg at symfyse-fundus-målet mitt hadde flatet litt ut, og så kjente hun på junior og sa at grunnen var at han hadde begynnt å synke godt ned i bekkenet.. Lurer på om dette er tidlig eller hva det vil si? Trodde ikke de "sank" før det nærmet seg fødsel... Er litt redd for at han skal komme alt for tidlig..
Er 33+5 i dag, og har ikke termin før 29/1-15! Kjenner også en del nedpress om dagen og lurer på om detter har noen sammenheng..

Håper noen vet litt mer om det enn meg:)

Du skulle ha blitt sendt rett på UL

Min lillegutt har også begynt å legge seg godt ned i bekkenet. Målet skal ikke flate ut. Hadde tatt en tlf til føden.

Føler litt at jeg skremmer deg her, men etter min erfaring ville jeg hatt tatt den tlf. Trenger ikke ikke å bety noe. Er det første måling den nå flater ut eller er det flere?

Hos meg så holdt SF-målet seg stabilt, men lillegutt la seg ned allerede i januar og jeg fødte i april. Det var første mann. Så han lå nedi bekkenet i 14-16 uker før han kom ut. Denne gangen har også lillejenta lagt seg godt ned allerede, har vel liggi godt nedi bekkenet i 4 uker allerede og har termin om 5 uker. Så det betyr ikke alltid at fødsel er like rundt hjørnet. Og med begge har jeg hatt nedpress siden uke 30 og sterke kynnere. Lillegutt ble født i uke 39+2

Når jeg var på kontroll hos JM i uke 32, hadde lillemor lagt seg til rette i bekkenet. Dette sa JM at var helt normalt og at jeg godt kunne kjenne litt nedpress i tiden fremover. Jeg hadde ikke vært bekymra om jeg var deg, men om så er det bare å ta en tlf til føden :)

Du skulle ha blitt sendt rett på UL

Min lillegutt har også begynt å legge seg godt ned i bekkenet. Målet skal ikke flate ut. Hadde tatt en tlf til føden.

Føler litt at jeg skremmer deg her, men etter min erfaring ville jeg hatt tatt den tlf. Trenger ikke ikke å bety noe. Er det første måling den nå flater ut eller er det flere?

Er ikke helt flatt mål enda, en liten økning, men litt usikker ettersom jeg heller ikke har økt et gram i vekt de siste mnd.. Var på vekstestimering UL på sykehuset for noen uker siden og da var han "normal".. Ska på føden på omvisning med jordmor så tror jeg skal spørre hun da:) for syntes det hørtes så rart ut... Har hele tiden ligget rett over det grønne feltet, men nå er den midt mellom rød strek og toppen av det grønne..

Hos meg så holdt SF-målet seg stabilt, men lillegutt la seg ned allerede i januar og jeg fødte i april. Det var første mann. Så han lå nedi bekkenet i 14-16 uker før han kom ut. Denne gangen har også lillejenta lagt seg godt ned allerede, har vel liggi godt nedi bekkenet i 4 uker allerede og har termin om 5 uker. Så det betyr ikke alltid at fødsel er like rundt hjørnet. Og med begge har jeg hatt nedpress siden uke 30 og sterke kynnere. Lillegutt ble født i uke 39+2

Godt å høre at det ikke betyr at fødsel er like rundt hjørnet selv om lillehullene legger seg nedi! Skuldrene kan senkes litt til da! :)

Jeg tror ikke det er noe å bry seg om:) hadde ikke vært bekymret, men jeg kan jo ikke vite . Er du bekymret så ring føden eller lege:)

Målene SKAL synke når slutten. Det er helt normalt da ungen legger seg ned i bekkenet. Var selv hos jordmoren på tirsdag og fikk samme beskjeden. Man får liksom mere plass mellom puppene og magen noe som gjør at målene synker. Så ingen grunn til panikk :)

Målene SKAL synke når slutten. Det er helt normalt da ungen legger seg ned i bekkenet. Var selv hos jordmoren på tirsdag og fikk samme beskjeden. Man får liksom mere plass mellom puppene og magen noe som gjør at målene synker. Så ingen grunn til panikk :)

Takk for bekreftelse:) kjennes ut som pusten er blitt litt bedre ja, så er vell noe i det:)

Mitt har også sunket. Både JM og lege sa det var helt normalt. Det har også en del å si hvor høy du er. Hvis du er nesten 1.80, som meg, så vil det være flatere enn ei på 1.50. Tror det er litt voldsomt å si du burde vært sendt rett på ultralyd. Det har med hvem som måler å gjøre, hvordan det blir målt, hvor høy du er, osv. Det skal en del til før det bør blinke noen varsellamper, sa ihvertfall både lege og JM til meg.

Mitt har også sunket. Både JM og lege sa det var helt normalt. Det har også en del å si hvor høy du er. Hvis du er nesten 1.80, som meg, så vil det være flatere enn ei på 1.50. Tror det er litt voldsomt å si du burde vært sendt rett på ultralyd. Det har med hvem som måler å gjøre, hvordan det blir målt, hvor høy du er, osv. Det skal en del til før det bør blinke noen varsellamper, sa ihvertfall både lege og JM til meg.

Det ligger helt sikkert noe i lengde på mor som du sier ja, er bare 157, men litt overvektig så kan også være det at min kropp har gått ned noen kilo i det siste (kaster fortsatt opp..). Ellers så kan det være at baby ikke blir noen kjempe, for ingen i min fam som har fått store barn før:)

Ja, jeg tenker ihvertfall at det lønner seg å lytte til JM og lege. Så hvis JM målte deg og sa det var greit, er det lite vits i å hause opp stemninga så du blir nervøs:) Var jeg deg ville jeg heller bare spurt henne, eller legen, en gang til. Så får du jo svar fra noen som har godt vurderingsgrunnlag. Kontra en gjeng med velmenende jenter på internett:D

Back
Topp