Sex?

MammaIApril2015

Flørter med forumet
Har dere prøvd å ha sex etter fødselen? Hvor lenge etter, og hvordan gikk det?

Prøvde for første gang i går (8 uker etter fødsel). Det funket ikke så bra her..Føltes ømt og tørt, så det var ubehagelig. Jeg stoppa hele greia :P

Hadde sex for første gang 7 uker etter fødselen! Alt føltes helt normalt heldigvis :) Måtte ikke sy etter fødselen da! Det måtte jeg etter fødselen til førstemann, da hadde vi sex etter 3-4 mnd og det var ikke godt de første gangene :p Men ble heldigvis normalt etterhvert!

Jordmor sa jeg "måtte sy litt ekstra".. Så har følt meg ganske mørbanka der nede.
Utvendig føltes det helt fint, det var innvendig det var ømt når vi prøvde..
Tanken på noe inni der var også rart. Men jeg følte meg fin, så ville prøve. Samboer har også vært litt utålmodig. Mulig han skjønner nå at det kanskje tar litt lenger tid, nå som han har fått prøvd og sett selv at det ikke funka så bra :P

prøvde etter 3 uker ;) hadde bare noen pyntesting litt her å der..
var litt ømt instarten men ikke noe prb.. dog ikke like godt med londom merket jeg! var også litt løsere enn normalt inni der men det er vel ikke rart :p

Prøvde først etter 4 uker. Da gjorde det så vondt at jeg måtte avbryte. Prøvde igjen etter ca 7 uker. Gjorde fremdeles vondt på et sted der inne (kjentes litt ut som det skulle revne igjen) men med masse glidemiddel og gradvis tilnærming gikk det til slutt fint og endte med å være godt :) Pga amming sliter mange med tørre slimhinner så glidemiddel er omtrent et must! ;)

Etter 10 dager, men så hadde jeg ks da.. :-) Gikk veldig bra, men ikke like godt med kondom :-P

Hadde dere sex så raskt etter KS??? Hadde aldri falt meg inn. Au [emoji1]

Litt over 2 uker etter KS, gikk fint ;-) Må være litt forsiktig i forhold til arret, og det kan kjennes ut som jeg har blitt en anelse trangere, men det går vel seg til.

Første gang etter 4 uker( vanlig fødsel, et pyntesting) gikk ok, men føltes ikke så godt som det pleier. Prøvde igjen nå etter 5 uker, veldig bra :)

Etter to uker :) og det var bare bra!
Men hadde helt ukomplisert fødsel og ikke noe sying eller noe trøbbel med musklaturen etterpå :)

er straks 5uker siden fødsel, og 1uke siden vi hadde sex sist.. da var det ikke vondt men nå kjentes det mye trangere ut og var vondt :s har trent bekkenbunnen men kan ikke skjønne at det er årsaken.. flere som har vært borti noe lignende?

Har ikke hatt ennå og venter nok hvertfall til etter 6 ukers kontroll :) ble sydd en del :)

er straks 5uker siden fødsel, og 1uke siden vi hadde sex sist.. da var det ikke vondt men nå kjentes det mye trangere ut og var vondt :s har trent bekkenbunnen men kan ikke skjønne at det er årsaken.. flere som har vært borti noe lignende?
Ammer du? Da kan det være at du er tørrere. Ble du sydd? Isåfall er det litt mindre fleksibelt der :p

Ammer du? Da kan det være at du er tørrere. Ble du sydd? Isåfall er det litt mindre fleksibelt der :p

ammer ja, men var ikke noe tørrere :p var trangt i åpningen og litt innover :o ble sydd bare ett liite pyntesting, og det var ikke i selve åpningen heller - og det var jo ikke sånn førstegangen vi prøvde.. men kanskje det er stinget likevel da?

Vi prøvde først etter 6,5 uke, mest pga meg. Ble klipt under fødselen og har egentlig vært litt redd. Men det gikk helt fint, litt sårt i begynnelsen bare.

Back
Topp