Sex

Albolina

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Litt personlig spørsmål, men er det noen som har turt å starte med sengekos enda? Mannen her mener det snart er på tide, men jeg ble sydd endel etter fødselen, og gruer meg til å ta i bruk den delen av kroppen igjen..
 
Nope.... Samboer sover på loftet også så..... :p
 
Sydd en god del her og, og blødd ca hele tiden etter fødsel...
Vi prøvde forsiktig ca 3 uker etter fødsel... Det var heeeeelt forferdelig...! Etter 6 ukerskontrollen og innsett av hormonspiral prøvde vi igjen, og det var også ganske vondt... Så igjen en uke etter innsett av spiralen, og da gjorde det ikke vondt i det hele tatt! Men i dag var det vondt igjen... Vet ikke hvorfor... Men men, satse på at det ikke gjør vondt neste gang...
 
Sydd en god del her og, og blødd ca hele tiden etter fødsel...
Vi prøvde forsiktig ca 3 uker etter fødsel... Det var heeeeelt forferdelig...! Etter 6 ukerskontrollen og innsett av hormonspiral prøvde vi igjen, og det var også ganske vondt... Så igjen en uke etter innsett av spiralen, og da gjorde det ikke vondt i det hele tatt! Men i dag var det vondt igjen... Vet ikke hvorfor... Men men, satse på at det ikke gjør vondt neste gang...
Hjelp, nå tør jeg hvertfall ikke prøve :( har fortsatt ganske vondt etter toalettbesøk eller dusj, selv om jeg såvidt er nær :(
 
Uff.. Jeg tørr heller ikke sel om det er ca 10 uker siden fødsel!! Men mannen maser :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Uff.. Jeg tørr heller ikke sel om det er ca 10 uker siden fødsel!! Men mannen maser :p


Sent from my iPad using BV Forum

Har du ikke lyst, så synes jeg du skal vente litt til... Selv om mannen maser:) men om det er bare fordi du er redd, så er det jo verdt å prøve... Start forsiktig, ta ting med ro, bruk glidekrem:) går det ikke, så går det ikke, da er det jo bare å avbryte for din del og heller hjelpe mannen i mål;) eller la han ta saken i egne hender...

For oss kvinns med ammehormoner og andre hormoner susende rundt i kroppen er jo noen måneder i sølibat null stress... Det er verre for disse mannfolka, hoho! Min mann har heldigvis ikke mast, det var heller jeg som ville prøve for å kjenne hvordan det var igjen:)
 
Hjelp, nå tør jeg hvertfall ikke prøve :( har fortsatt ganske vondt etter toalettbesøk eller dusj, selv om jeg såvidt er nær :(

Hvis det ikke gir seg kan det jo være noen nervetråder som ikke er helt som de skal? Mulig det finnes noe lett lokalbedøvende krem som går an å smøre på ... Hør med lege, ikke vær flau for å spørre:) det er mange viktigere ting i et samliv, men sex er jo et hyggelig tidsbedriv det og :)
 
Jeg har mistet all form for sexlyst. Syns det er skittent og ekkelt ;o har hatt veldig lavt med lyst før også, men nå er det helt borte. Håper innerst inne at det blir normalt igjen en dag. Veldig vanskelig å ha det slik.
 
Jeg har mistet all form for sexlyst. Syns det er skittent og ekkelt ;o har hatt veldig lavt med lyst før også, men nå er det helt borte. Håper innerst inne at det blir normalt igjen en dag. Veldig vanskelig å ha det slik.
Samme her! Henger nok sammen med at jeg fortsatt har nye vondt, men jordmor fortalte meg at hormonet som driver ut melka, hindrer sexlysten.. Så en kombinasjon kanskje :)
 
Vi hadde dagen etter jeg var på6-ukerskontroll ;-) Gjorde ikke vondt og jeg ble sydd en del etter fødsel og hadde mye smerter i stingene den første mnd! Problemet nå er mer å få det til da lille er så urolig på kvelden...
 
Hadde det 4 uker etter fødselen. Å det gikk helt supert ;-) var veldig redd for vondter, men var absolutt ikke vondt noen plass ! ;-D ble sydd både innvendig og utvendig ;-P
 
det er 9 uker etter fødsel og ikke prøvd enda. Mannen masser ikke. Har ikke vært på kontroll hos legen, skal dit på fredag. så får vi se etter, jeg er blitt sydd en del også
 
Vi har prøvd og har sex noen ganger i uka med kondom.. Syns det går fint men er best med litt glidekrem da føler ikke eg at en kjenner noe der d er sydd
 
Jeg revnet godt! Grad 3b.. Var veldig redd for å ha sex siden jeg hadde lest fra mange at det kunne være veldig vondt i mange mnd etter.. Når jeg var på kontroll 5 uker etter fødsel var ikke alle stingene vekke heller så venta en stund med sex selvom jeg hadde sexlysten.. Mannen maste ingenting men når det hadde gått 11 uker så ville jeg prøve.. Var livredd men fant fort ut at det gikk kjempefint :) kjende det litt i arrvevet men var ikke vondt alikavel.. Bare noe som ikke hadde våre der før..

Vil nå si at jeg ikke hadde hatt det vondt på en stund heller.. Hadde aldri tort hvis jeg hadde ennå hatt det vondt :p
 
Vi prøvde oss etter 10 uker, da var mannen helt desperat stakkars :p Gikk fint, men jeg merker at lysten ikke er all verden så det kommer nok til å ta en stund før vi er tilbake til normalen :(
 
Er det noen som enda ikke er igang med sex igjen nå? I såfall, hvorfor ikke?
 
Her er det absolutt ikke igang igjen.. Venter på time på sykehuset for å sjekke opp i arret, siden det fortsatt er så vondt føler ikke at jeg har hverken tid eller lyst på sex enda heller! Så fort barna sover, frister det mest å sove selv og!
 
Her er det absolutt ikke igang igjen.. Venter på time på sykehuset for å sjekke opp i arret, siden det fortsatt er så vondt føler ikke at jeg har hverken tid eller lyst på sex enda heller! Så fort barna sover, frister det mest å sove selv og!

Du må ha en veldig tålmodig mann...! :) uff, kjedelig at det fortsatt gjør vondt! Og vet ammehormonene gjør at man ikke blir like lysten...:/
Kjenner jeg ikke alltid har lyst, men strekker meg litt for mannens skyld. Men jeg har ikke noen smerter lengre i det hele tatt da, heldigvis..
 
Back
Topp