sex

ønsketbarn

Betatt av forumet
Septemberlykke 2015
Er så redd for å ha sex nå. Vet ikke helt hvorfor. Leser jo overalt at det ikke er farlig. IKM er lørdag eller søndag og har fått pos g.test. Flere som har kjent/kjenner på det?

Har det på akkurat samme måte :-) Fant ut jeg var gravid 10 dpo og hadde konstant murring i livmor. Fikk følelsen av at sex ville riste løs egget, hehe paranoia :-P

Sliter med akkurat d samme.. Redd for at jeg ødelegger noe selv om jeg vet at d gjør jeg ikke.. For både min og samboeren sin skyld så må jeg prøve å tenke annerledes, om ikke blir d noen triste måneder fremover..

Forstår at man kan være redd for dette, men det skal ikke være noe fare ved å ha sex, så lenge du ikke føler ubehag , så kan man fint ha sex frem til vannet går ;) Det hadde jeg forrige svangerskap, og det gjør jeg nå også, men så er min lyst enda sterkere når jeg er gravid pga hormoner.

Kanskje lurt å snakke med legen eller jordmor for å berolige seg litt:)

En kan fint ha sex. Bare vær obs på at livmora kan kose seg i sammentrekningen til orgasmen.. Jeg ble skremt jeg når den tok helt av etter orgasmen. Gikk heldigvis raskt over :-) så her har vi vært noe forsiktige på grunn av det. Leser det skal roe seg til uke 12.

Jeg har veldig gjerne lyst, mannen derimot har slått en knute på snoppen:p

I et friskt svangerskap er det ikke farlig å ha sex! Man skal være mer forsiktig dersom man spotter/blør :)

Her er det null sex om dagen, jeg tør rett og slett ikke pga spottinga. Dessuten får jeg helt hetta når gubben kommer for nærme, han er sånn som helst skal være helt inntil hele tide, mens jeg har mye mer behov for luft rundt meg i disse dager :/

Lite tips av meg som jeg fikk fra legen min. Sex er ikke farlig i seg selv, men sæd er ikke bra for en befruktet livmor. Sæd mykner livmoren. Så derfor best å hoppe av i svingen ;) Blør eller spotter du så skal man vente med sex til det har gitt seg.

Her er det null sex om dagen, jeg tør rett og slett ikke pga spottinga. Dessuten får jeg helt hetta når gubben kommer for nærme, han er sånn som helst skal være helt inntil hele tide, mens jeg har mye mer behov for luft rundt meg i disse dager :/

Har det akkuratt sånn jeg og !!!!!

Har det akkuratt sånn jeg og !!!!!

Tror det er fordi jeg er så beskyttende i forhold til meg selv, mine følelser og den frykten jeg kjenner på. Er så redd for at det ikke er noe liv der inne så jeg beskytter kroppen min alt jeg kan. Han er så snill og god men sikkert litt oppgitt og usikker. Og når han er usikker og redd så har han behov for nærhet, jeg er stikk motsatt. Kjempe kombinasjon i disse dager...

Men leste et sted at blodkar i skjeden kan sprekke når man har sex under graviditet. Ikke noe farlig, men sikkert litt skummelt å oppleve hvis man ikke vet om det

Back
Topp