sex

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Vi ventet de vanlige 6 ukene etter fødsel, og etter det har vi har hatt sex to-tre ganger. Det er 9 uker etter fødsel i morgen. To av gangene gjennomførte vi men den tredje ble vi avbrutt av gutten vår som lå alene i stua i vippestoen sin.. (hehe.. stakkars..)

Problemet mitt er for det første at jeg ikke føler meg attraktiv naken lenger, selv om samboeren min sier jeg er fin. Og selve sexen gjør rett og slett ganske vondt. Er liksom vondt i kanten på vei inn (unnskyld detaljene) og det føles lite elastisk og tørt.. Hjelper jo ikke akuratt heller at vi må bruke kondom siden det tar en tid før p-pillene fungerer...

Andre som har det på samme måte? Jeg var kanskje litt opptimistisk da jeg tenkte at etter 6 uker ville sexlivet være helt tilbake til normalen ...

Flink du var som holdt ut så lenge ;p

Tenk på hva kroppen din har gjort! Den har vært med å skapt, bært frem og hjulpet lille gutten deres til verden. Det er ganske magisk! Skulle bare mangle at kroppen har blitt anderledes. Nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men regner med kjæresten din mener det han sier! :)

Men når det kommer til kondom. Vi brukte også det i begynnelsen, men jeg syntes det var så ubehagelig. Har ikke reagert på det før, men nå sved det både under samleie og etterpå. Rett så slett smertefullt! Men da vi kuttet ut kondom ble sex bedre for oss begge.

Men.. Har jo hørt om mange som har sliti en stund.. Kan jo ikke slutte å prøve heller, så lykke til videre... :)

Hadde sex for første gang i går! Funka helt fint!! Ingen smerte heldigvis.

Babyen er 5 uker i dag og vi har ikke hatt sex enda... Jeg har i grunn lyst, men føler meg heller ikke fin.... Når vi legger oss er ofte at babyen er litt urolig og ligger med oss i sengen, så da blir det litt vanskelig... Men snart MÅ det skje, he he. 

Vi hadde sex etter ca 5 uker (hadde ks) og var ubehagelig i arret. Men ellers var det godt å komme i gang igjen:P:P
Det som er den største utfordringen for meg selv, er at jeg ikke føler meg fin lengre. Når man ikke er fornøyd med seg selv, så er det ikke like kos med sex. Men mannen min liker meg som jeg er og sier jeg ikke må tenke på det. Har jo tross alt født:)

Er nok mye det psykiske som er problemet som flere av dere sier.. Man må føle seg vel med seg seg selv.. Og høres bra ut at det blir bedre uten kondom.. Sydde endel da, så håper at det blir bra ettethvert...

Jeg har det på akkurat samme måte som deg!
Skulle tro det var jeg som hadde skrevet om mine opplevelser :p

Tørt og vondt!

Tid i all verden har dere tid til sex??? Min lille blir 9 uker til torsdag, og vi har ikke hatt sex enda. Vår eldste blir lagt kl 19, så ammer jeg stort sett hele kvelden, så går vi stuptrøtte til sengs (på hvert vårt rom for jeg har lille i dobbeltsenga) kl 22. Hvordan noen kan ha flere enn to unger er over min fatteevne...

Men over til vondten din. Prøvd glidemiddel?

Jeg snakket med jordmor om dette i går faktisk. HUn sa at det kunne gjøre litt vondt selvom stingene var grodd, for de indre stingene bruker mye lenger tid på å gro. Hun beskret at man ble sydd lagvis. Et sting, og så et sting åppå der igjen for ikke å lage luftlommer. Da kan det gjøre litt vondt. Selv hadde vi sex etter 5 uker , det var rart men fungerte ok vil jeg si. Jeg er langt far normal der nede ennå, men det kommer seg. 

Venta i 6 uker her også, synes det er kort nok tid siden fødsel, hehe.. Glidemiddel er viktig!! Finnes jo ikke naturlig "glidemiddel" - hvertfall ikke hos meg nå.. Ammingen gjør jo at man kommer i en slags "overgangsalder" hormonmessig;) 
Sexlyst er heller ikke noe jeg har flust av for tiden, så det er litt sånn.. tja en gang i uken kanskje:)

Miriamsmams skrev:
Jeg snakket med jordmor om dette i går faktisk. HUn sa at det kunne gjøre litt vondt selvom stingene var grodd, for de indre stingene bruker mye lenger tid på å gro. Hun beskret at man ble sydd lagvis. Et sting, og så et sting åppå der igjen for ikke å lage luftlommer. Da kan det gjøre litt vondt. Selv hadde vi sex etter 5 uker , det var rart men fungerte ok vil jeg si. Jeg er langt far normal der nede ennå, men det kommer seg. 

Dette hørtes fornuftig ut... Jeg ble sydd ganske mye innover så det er nok tilfelle hos meg også.. Sa hun noe om hvor lang tid det tok før de var helt grodd? Kan sex ødelegge noe hvis disse stingene ikke er helt grodd? (er jo 9 uker siden fødsel i mitt tilfelle)

jentami* skrev:
Jeg har det på akkurat samme måte som deg!
Skulle tro det var jeg som hadde skrevet om mine opplevelser :p

Tørt og vondt!

Godt å høre jeg ikke er alene! Vi får satse på at det snart blir bedre! Det kan hvertfall bare gå en vei! hehe

og tips om glidekrem skal prøves ut! Og nå er det bare en liten uke til vi slipper kondom også.. er ved godt mot, selv om sex er VONDT nå...

gutt2012 skrev:

Miriamsmams skrev:

Dette hørtes fornuftig ut... Jeg ble sydd ganske mye innover så det er nok tilfelle hos meg også.. Sa hun noe om hvor lang tid det tok før de var helt grodd? Kan sex ødelegge noe hvis disse stingene ikke er helt grodd? (er jo 9 uker siden fødsel i mitt tilfelle)

Nei sex kan ikke ødeledgge noe, og jeg aner ikek hvor lang tid det kan ta, men hun sa at det vil nok gå ennå noen uker, og jeg var da 6 uker når hun sa det om  meg

Back
Topp