Sex kun på EL-dagen - bra nok?

Selda

Glad i forumet
Sia mannen er mye borte i jobb, så rekker han ikke å komme hjem før dagen jeg har EL.
Litt stressa! Er det nok å ha sex akkurat den dagen for å få det til å klaffe?
Redd det ikke er nok...

Hva tror/mener dere?

Føler meg som førstegangsprøver :-p

Det burde jo i teorien være nok, så lenge eggløsning ikke kommer tidligere enn forventet.
Håper det holder! :)

Vel, jeg var hos gyn 27 august som oppfølging etter sa. Han kunne da se at jeg hadde hatt EL, men ikke når. Hadde sex samme kveld, og vips, jeg er gravid nå. Så i teorien holder det :p Trodde jeg hadde EL 25 aug. ut fra symptomer, men det skal ikke kunne stemme. Skal sies jeg blir lett gravid, sliter bare med å beholde.

Vel, jeg var hos gyn 27 august som oppfølging etter sa. Han kunne da se at jeg hadde hatt EL, men ikke når. Hadde sex samme kveld, og vips, jeg er gravid nå. Så i teorien holder det :p Trodde jeg hadde EL 25 aug. ut fra symptomer, men det skal ikke kunne stemme. Skal sies jeg blir lett gravid, sliter bare med å beholde.

Jeg blir også veldig lett gravid :-)

Jeg og mannen min hadde sex bare den dagen jeg merket EL-smerter. Tok ikke test eller noe, hadde bare smerter. Og jeg ble gravid:happy: Første forsøk og veldig lite innsats. Det ble dessverre SA 6 uker senere, men jeg ble da gravid:)

Har en god følelse, men holder litt tilbake for den skuffelsen med negativ test er pyton... Og det å vente på ny EL kjennes ut som en evighet!

Jeg vet.. Prøver å holde tilbake nå, er mer vant til å miste enn til negativ test for å si det sånn.

De tre gangene jeg har blitt gravid har det vært pga sex på selve EL-dagen. På ettermiddag/kveld. Kommer vel litt an på svømmerne. Noen lever jo lenge, mens andre kanskje fungerer best der og da.

Et spørsmål litt på siden, håper det er greit!
Har det noe for seg å ha sex før positiv EL-test?
Både i dag og i går har det nesten ikke vært utslag på EL-test? Er det noen vits å ha sex nå da? (For kosen sin del ja, men tenker på å lage baby!!)
Tar det ikke ganske mange dager for å få sterkere strek og når den da endelig er positiv, er det vel enda noen timer/dag(er) til EL faktisk finner sted?? Når «begynner» man prøvingen om jeg kan si det sånn?
Tar gjerne imot alle kommentarer, tanker og svar! :)

Både i dag og i går har det nesten ikke vært utslag på EL-test? Er det noen vits å ha sex nå da? (For kosen sin del ja, men tenker på å lage baby!!)
Tar det ikke ganske mange dager for å få sterkere strek og når den da endelig er positiv, er det vel enda noen timer/dag(er) til EL faktisk finner sted?? Når «begynner» man prøvingen om jeg kan si det sånn?
Noen har veldig kort lh topp (det hormonet som EL tester registrerer) og testen er kun positiv i 1 time eller noe slikt før den blir negativ igjen. Mens noen har lang lh topp som varer i noen dager. De sier at det beste er å ha sex før EL, så soldatene står klare når egget slipper, men så lenge man har sex i den fertile perioden så skal det holde.
Denne pp hadde vi sex torsdags natt og fredagsnatt, og en var i løpet av lørdagen. Det klaffet denne gang for meg.

Jeg ble gravid etter sex før jeg var ferdig med mensen. Var kun den ene gangen den måneden;)

Ekkel detalj her, men masse EL-slim i kveld og mannen er her om noen timer :-p
Han rekker nok ikke komme inn døra ikveld før jeg har hivd meg over han. hihi :-p

Begge gangene jeg har blitt gravid har det klaffet med en gang. Men akkurat eggløsning er jeg usikker på.

Men har også prøvd i flere mnd hvor det ikke har klaffet..

Back
Topp