Sex i første trimester?

Ønskebarn87

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Stjerneskuddene 2024
Hei,

Forstår at det i utgangspunktet ikke skal være problem å ha sex de første 12 ukene, samtidig ser jeg at enkelte jordmødre skriver at de som vet de har lett for å abortere bør være forsiktig de første 12 ukene. Da tenker jo jeg automatisk at en tar en sjangs, hvis det kan være en sammenheng mellom sex og det å miste?

Samtidig vet jeg ikke om jeg klarer vente 6 uker til! Hehe. Hva gjør dere på denne fronten?:-)

Vel. jeg har ikke en gang tenkt tanken en gang.. Sikker på at jeg spyr i akten...

Jeg hadde kjemisk sist i november, vi hadde sex da og jeg begynte å blø ikke så lenge etter. Ikke det at det bør ha noen sammenheng, men både jeg å samboer er enige at vi tar det rolig nå de første ukene:) blir sikkert ikke lett, men vil gjerne ha lillefrø i magen❤️

Hadde jeg opplevd flere aborter tidligere, så hadde jeg nok vært litt forsiktig, men siden jeg ikke har det, så kjører vi på som vanlig x) Kvalmen pleier faktisk å holde seg unna under akten :p

Jeg får smerter ved orgasme, sammentrekninger i livmora. Så her tar vi det rolig en stund til. Etter som jeg har forstått er det bare å kjøre på så lenge en ikke kjenne noe ubehag :-)

Vi har kun hatt sex noen ganger etter vi fant det ut, tror vi begge vil være forsiktige :p
Men syns jeg leste her inne en plass at det ikke var bra med sæd for egget elns??

Her har vi sex som vanlig. 3 ganger denne helga faktisk :p Var litt nervøs for blødninger første gang, men når ikke det skjedde så kjører vi på! I mitt forrige svangerskap hadde jeg blødninger og uvi så da var det faktisk ingen sex hele svangerskapet. Følte vi mistet en viktig nærhet da og det ble også rart etter fødsel. Forholdet tok faktisk slutt etter 1 år. Nå har jeg ny samboer og nærheten sexen gir er viktig for oss begge!

Hmmm, jeg har hatt 5 sa og en kjemisk. Vi har sex som vanlig! Aldri hørt at jeg ikje kan det

Vi har hatt sex nesten hver dag siden vi fant det ut (som før), var litt redd i starten, men jeg har ikke smerter eller noe tegn til noe negativt, kanskje litt strekkingen i livmoren etterpå, merker det tøyer og stikker litt.

Jeg hadde kjemisk i oktober, har ikke falt meg inn at det var pga sex. Hadde ikke sex dagen gør jeg "mistet" heller.

Jeg er uvell og kvalm hver dag, men faktisk ikke når vi har sex. Jeg har ikke like mye lyst som før, noe samvo har :p men jeg har enda ikke sagt nei, da jeg får lyst når vi setter i gang :)
Ikke noe smerter, blødninger o.l

Jeg spurte jordmor om dette i dag. Hun sa det ikke var noen sammenheng mellom sex og spontanabort, og at en kunne ha det som før. Hun sa at de tilfellene hvor folk forteller at de mister etter sex, så hadde de mistet uansett, men at det blir fremskyndet litt pga sex. Så vi kan bare fortsette som før ;-)

Back
Topp