Sex etter fødselen...

StineH

Elsker forumet
Jeg vil gjerne høre hva dere damer tenker om dette temaet. Både dere som har født før, og dere som er ferske mødre.

Hvor lang tid tok det før dere gjenopptok sexlivet etter fødselen, var noe annerledes? Tenker dere annerledes på sex nå som dere har blitt mødre?
 
Ja det er et godt spørsmål...  Jeg brukte veldig lang tid på å komme tilbake til hektene igjen sist gang jeg fødte for 5 år sia, tok vel 5 måneder før jeg torde å prøve meg, og syns det var svært ubehagelig .. var nok også at jeg syns det var rart at jeg skal ha et sex liv igjen. Det året hadde vi vel sex 5 ganger.. 

Denne gangen er det med ny partner og jeg er egentlig klar jeg, men må vente på at renselsen er over og stingene er borte.. og at man finner en passende andledning da, så jeg tenker egenlig ikke så mye på det enda. men rart vil det uansett bli første gangen vi kommer til å prøve. Kanskje vi kommer til å vente til vi har en kveld for oss selv
 
Sist hadde vi sex etter 2 uker, da ble jeg sydd så vi tok det veldig rolig. Det tror jeg er viktig de første gangene for jeg var kjempe redd sist. I dag hadde det nok skjedd hadde vi hatt noe prevansjon. Var ikke noe anderledes sist. Tenker ikke anderledes på sex, prioriterer det litt for da er det bare oss uten kjeft og ansvar.Det er vår måte å pleie forholdet på. Kos, sex og prate
 
Oi, sex er det siste jeg tenker på etter å ha sett hvordan jeg ser ut nedentil... Jeg revnet massevis... Men om man har blitt sydd bør man vel uansett vente minst 6-8 uker pga infeksjonsrisiko? Jeg tipper det vil ta mer enn 8 uker før vi prøver på samleie. Dog kan man jo gjøre en masse andre koselige ting mens man venter :-)
 
Jeg har aldri revnet noe jeg, hadde uansett ikke lyst på sex før etter ca 5-6 uker! Renselsen varte veldig lenge - og det gjør den denne gangen også:/
Kjenner jeg er veldig trygg på å gjenoppta sexlivet igjen, men det gjør ingenting å måtte vente litt til;)
Synes sexlivet etter å ha født barn er helt greit, og merker ikke noe spesiell forandring - det gjelder bare å være flinke å knipe!!! Da blir følelsen den samme ganske kort tid etter;)
 
Ser det er like mange forskjellige meninger og følelser her som jeg har fått inntrykk av fra før. 

For min del feiret vi at lille var 14 dager med å ha sex igjen etter fødselen. Synes det var avskrekkende lite vondt, litt ubehagelig i begynnelsen, men etterhvert kjentes det likt ut som det har gjort tidligere. Mannen syntes også at jeg kjentes ut som før, så jeg er veldig fornøyd! :D

Nå skal det sies at jeg ikke revnet i det hele tatt, fikk to små overfladiske pyntesting og renselsen var ferdig etter 12 dager...
 
Forrige gang ble jeg sydd en del, jeg aner ikke hvor mye, bare ... mye og inni. Prøvde etter seks uker, og det tok kanskje et par mnd. før det kjentes greit ut, var vondt lenge. Så jeg var klar for at jeg ikke skulle føle for å gjøre noe denne gangen og men må si .. følte meg klar fire dager etter fødsel. :P Men selvfølgelig ikke mulig å gjøre noe enda. Nå hadde jeg bare et par sting.
 


Mrs White skrev:
Oi, sex er det siste jeg tenker på etter å ha sett hvordan jeg ser ut nedentil... Jeg revnet massevis... Men om man har blitt sydd bør man vel uansett vente minst 6-8 uker pga infeksjonsrisiko? Jeg tipper det vil ta mer enn 8 uker før vi prøver på samleie. Dog kan man jo gjøre en masse andre koselige ting mens man venter :-)



Aner ikke. Men du skal bruke kondom de første seks ukene pga. infeksjonsfare ja, men det har vel mer med oppider å gjøre fremfor syinga.
 
Vi hadde sex førte gang 10-12 dager etter første fødsel. Bare rolig da

Denne gangen blir det kanskje 14  dager om jeg får noe i morgen
 
Jeg blør fremdeles ganske mye (er det normalt?) og er sår pga ørten sting innover så her blir det hvertfall ikke noe før seks uker etter fødsel.. Er 4 uker og 3 dager siden fødsel i dag. Jeg har virkelig lyst, men er veldig redd for at det skal gjøre vondt :-/
 


gutt2012 skrev:
Jeg blør fremdeles ganske mye (er det normalt?) og er sår pga ørten sting innover så her blir det hvertfall ikke noe før seks uker etter fødsel.. Er 4 uker og 3 dager siden fødsel i dag. Jeg har virkelig lyst, men er veldig redd for at det skal gjøre vondt :-/

Det tok nesten 6 uker med begge forrige - før jeg følte meg "ren"... Tror jeg er ferdig nå, men plutselig kan det blø litt igjen.. :-/
 
Vi prøvde oss etter 2-3 uker forrige gang, men nå er vi allerede på uke 3, og jeg har ingen planer om å legge meg ned enda :p
Nå varer renselsen mye lenger enn sist gang også. Blør kanskje ikke noe på en hel dag, mens dagen etter kan jeg blø "mye" igjen. Så tar ikke sjansen på at det ikke bare blir griseri.. :p

Mannen min er veldig klar, men han får bare ta til takke med frøken høyre enn så lenge :)
 
Gikk vel 5-6 måneder etter første fødsel. Syns det var rart og vondt pga sting/arrvev. Gikk nok en god stund etter det også før ting falt på plass og føltes godt.

Denne gangen tror jeg jeg vil være klar tidligere, men det vil tiden vise. Kommer ikke til å tenke i de baner iallefall før de 6 ukene er over og sting og alt er borte og ok.

 
Sex orker jeg ikke tanken på enda og er helt imponert over dere som har i det hele tatt begynt å tenke på det. Jeg for min del hadde glemt at noe het sex i det hele tatt. Mini sover jo også oppi med oss og vi er konstant dritslitne, så tanken har ikke slått meg i det hele tatt enda... Sist tok det 6 mnd og det var vondt og tørt og sårt da vi først hadde sex. Mange kan bli plaget med "tørke" og sårhet en stund etterpå. Heldigvis gikk det over til slutt. Nei, sex tar vi som det kommer. Tror ikke mannen en gang har tenkt tanken enda 
 


gutt2012 skrev:
Jeg blør fremdeles ganske mye (er det normalt?) og er sår pga ørten sting innover så her blir det hvertfall ikke noe før seks uker etter fødsel.. Er 4 uker og 3 dager siden fødsel i dag. Jeg har virkelig lyst, men er veldig redd for at det skal gjøre vondt :-/



Normalt.
Og det kan nok gjøre vondt, om du venter to uker til eller fire uker til. Her slet jeg veldig med det(pga sting), måtte ta oss god tid hver eneste gang i flere uker. g som legen sa til meg ang det: Må bare fortsette, gjør vondt verreå vente

Bare en headsup i tilfelle det gjør vondt :-)
 
Takk for svar! :-) men det at det gjør vondt, betyr ikke det at kroppen kanskje ikke er klar? Kan man ødelegge noe eller gjøre vondt værre der nede med å ha sex? Tror alle stinga er borte nå som det nesten har gått 6 uker, men har endel "arr-vev" .. Takknemlig for svar!!
 
Jeg har ikke tenkt til å ha sex enda ihvertfall, det er helt sikkert!!
Er fortsatt vondt nedi der som dama sydde, og renselsen er ikke helt over.
Heldigvis er mannen vant til at det ikke blir noe. Hehe. Stakkars :P
 
tenker og gleder meg til vi kan ha sex igjen!
når jeg ikke blør lenger har jeg lyst til å prøve!
 
Men dere som allerede har hatt sex etter bare 2-3 uker. Blør dere ikke lenger, eller har dere tatt sjansen allikevel? 
Jeg orker ikke tanken enda nemmelig, mest på grunn av at jeg syns det er ekkelt :p 
 


Eldorado skrev:
Men dere som allerede har hatt sex etter bare 2-3 uker. Blør dere ikke lenger, eller har dere tatt sjansen allikevel? 
Jeg orker ikke tanken enda nemmelig, mest på grunn av at jeg syns det er ekkelt :p 


Samme her.. Er på uke 5 nå, men er ikke helt ferdig med det enda :-/ blæææh... LITT lei av å gå med bind:-(
 
Back
Topp