Sex etter fødsel

Reneech

Blir kjent med forumet
Hallo jenter :-)
Jeg er veldig nysgjerrig på; hvor lang tid ventet dere med sex etter fødselen? Dere som har fra før..

Kanskje noen av dere som hadde termin i mars allerede har gjort det før det har gått 6 uker? ;-)

Jeg for min del kjenner at jeg begynner å bli veeeeldig klar, allerede! (10 dager siden fødsel).
Men er usikker på om jeg tør. Kanskje han synes det er litt vel "romslig" der nede? Hva om jeg får vondt igjen?
Han har jo veldig lyst også virker det som.
Forskjellig man tenker på.. lurer på om det er normalt å få lyst igjen så fort etter fødsel :p
Ba kjæresten om å kjøpe kondomer i dag, i tilfelle jeg ikke klarte å holde meg lenger snart!! :p

Så fint at du er så godt i form kort tid etter fødsel :)

Her prøvde vi en gang 2 uker etter fødsel, men droppet det da stingene ikke var ute og det var veldig rart. Vi var litt redde for at noe skulle revne og vi måtte være forsiktige. Etter 4 uker prøvde vi igjen og alt var normalt. Stingene var der fortsatt men merket ikke noe til det. Han syntes jeg var akkurat som før, og det er jeg glad for!

Jeg var ferdig å blø etter 2 uker da. Blør du ennå? Bruk kondom ihvertfall, så ikke det blir noen infeksjoner :)

Så fint at du er så godt i form kort tid etter fødsel :)

Her prøvde vi en gang 2 uker etter fødsel, men droppet det da stingene ikke var ute og det var veldig rart. Vi var litt redde for at noe skulle revne og vi måtte være forsiktige. Etter 4 uker prøvde vi igjen og alt var normalt. Stingene var der fortsatt men merket ikke noe til det. Han syntes jeg var akkurat som før, og det er jeg glad for!

Jeg var ferdig å blø etter 2 uker da. Blør du ennå? Bruk kondom ihvertfall, så ikke det blir noen infeksjoner :)

Ja jeg blør bittelitt enda, men det er så lite at jeg bruker bare string truseinnlegg, og vurderer å slutte med det også siden der er så lite.

Så bra at det gikk så bra etter
4 uker :-) kanskje man bare skal vente til stingene er ute for sikkerhets skyld.. Hvis man "sparer" det til senere kan det jo hende man bygger opp enda mer spenning og det blir bedre også. Hehe.
Eller kanskje stikk motsatt! :o

Ja jeg blør bittelitt enda, men det er så lite at jeg bruker bare string truseinnlegg, og vurderer å slutte med det også siden der er så lite.

Så bra at det gikk så bra etter
4 uker :) kanskje man bare skal vente til stingene er ute for sikkerhets skyld.. Hvis man "sparer" det til senere kan det jo hende man bygger opp enda mer spenning og det blir bedre også. Hehe.
Eller kanskje stikk motsatt! :eek:
Vel... Elleeeeeer så blir det sånn at det blir FOR spennende for han, hvis du skjønner :P

Lysten har vært der siden en uke etter fødsel for oss begge, men jeg tør ikke enda :p 3 uker siden fødsel!

Hadde lyst en ukes tid etter fødsel, hadde sex 3 uker etter. Gikk helt fint, men litt sårt etterpå

Fikk lyst ganske fort etter fødselen, ca en uke etter. Prøvde 2 uker etter fødselen, men det var litt vondt og rart siden jeg var redd for å være "romslig" der nede :P men fikk i alle fall beskjed om at jeg ikke var det :)
Prøvd to ganger til etter det med fortsatt litt sårt, har fortsatt mitt lille sting.
Tror kanskje det er sydd litt rart for det ser litt feil ut der nede :S kanskje derfor det er litt vondt.
Nå er det straks 4 uker siden fødselen så regner med at ting blir bedre :)

Lillesøster er nå en mnd, jeg sydde ingenting, men ikke spesielt lysten enda. Dessverre for mannen..

Nr1 husker jeg ikke.
Nr2 2 uker etter fødsel, var ingen problem :)
Denne gangen har vi fortsatt ikke hatt, er 1måned nå. Jeg har vært klar siden vi kom hjem fra sykehuset, men jeg blødde til rett før helga og lillemor gråter så mye på kveld. Så da må vi vente til vi får tid rett og slett. Første gang fåretrekker jeg å ta i senga med god tid, ikke en kjapp en på badet mens barna spiser frokost :)

Nr 1 3 mnd etter fødsel Vi prøvde før flere ganger, men hadde sting og det var veldig vondt lenge..Men det var noe action, selv om vi ikke hadde sex☺ Håper ikke det tar så lang tid nå☺

8 uker etter fødsel første gang. Gjorde enda vondt, så ventet litt til. Tok ganske lang tid før vi kunne ha sex uten at det gjorde vondt i starten. Revnet en sterk grad 2, så hadde mange sting.

Nå et det en måned siden i morgen, og vi har ikke hatt sex enda. Jeg er ikke klar, og tenker lite på det. Men kanskje det går bedre siden jeg ikke måtte sy denne gangen :)

Med første ventet vi i 6 uker fordi jeg leste det var anbefalt. Denne gangen tenker jeg å se det litt an. Er jo greit å slutte å blø først. :P Med første spurte jeg om noe var forandret, men mannen min syntes ikke det. :) Er derfor ikke bekymret for det nå.

Med første husker jeg ikke helt, var enten etter to måneder eller fire. Med nr 2 så gikk det vel en fire måneder. Har ikke blitt noe på han enda. Er klar for det, vil bare vente til jeg er ferdig med å blø.

Back
Topp