Sex etter fødsel / vondt i «skambeinet»

Bkno8220782

Andre møte med forumet
Min fødsel var noe komplisert, men verken revnet eller var nødt til å sy sting i skjeden. Jeg følte meg derfor i form til å ha sex to uker etter fødsel, og igjen den tredje uken (med kondom). Det føltes noe rart, men gikk ganske greit.

Tredje gangen vi hadde sex var en måned etter fødsel. Blødningen min hadde sluttet for over en uke siden, og vi følte derfor for å ikke bruke kondom. Dette følte jeg gikk greit. Det eneste jeg merket var at jeg følte meg ganske øm i skambeinet, og klarer ikke helt å føle nøyaktig hvor ubehaget ligger. Det kjennes bare ut som jeg er blitt veldig øm. Dette kommer rett etter sex. Dette ubehaget forsvinner etter en times tid.

Nå, dagen etter vi siste hadde sex, kjenner jeg plutselig det samme på nytt. Det er liksom ikke vondt, bare kjennes veldig ømt. Jeg klarer som nevnt ikke å skille følelsen av at det er skambeinet som er ømt, eller at det er noe innvendig som gjør vondt. Føler meg ellers i god form.

Mistenker nok at vi sluttet med kondom for tidlig.. Noen som vet hva dette skyldes?
 
Det er ikke bare det faktum at bekkenet ditt enda er litt "løst" etter svangerskap og fødsel da?
 
Det er ikke bare det faktum at bekkenet ditt enda er litt "løst" etter svangerskap og fødsel da?

Du jeg aner ikke. Er mitt første barn.

Jeg har trykket litt nedentil, og innså det ikke er på selve skambeinet, men mer området rundt klitoris/kjønnsleppene. Vet ikke hvordan jeg fikk det til å bli skambeinet, Hehe.. men kjennes likevel litt diffust ut, at det er over et større område. Kjennes ut som jeg har fått noe juling nedentil (Joda det er snakk om sex), men aldri kjent dette før svangerskap/fødsel.

Jeg vil bare være på den «sikre» siden. Betennelse i livmor osv har vel andre symptomer som smerter i magen osv, eller er det noen som har opplevd noe lignende som dette først? Blir litt paranoid når dette skjer etter sex og plutselig nå ute av det blå.
 
Trodde man skulle vente 6 uker før man hadde sex etter fødsel jeg[emoji28][emoji28] har aldri fødd selv men mener ei venninne av meg fikk den beskjeden. Kanskje for hun hadde sydd da[emoji848]
 
Trodde man skulle vente 6 uker før man hadde sex etter fødsel jeg[emoji28][emoji28] har aldri fødd selv men mener ei venninne av meg fikk den beskjeden. Kanskje for hun hadde sydd da[emoji848]

Det er vel mer pga infeksjonsfaren, men man kan ha sex før så lenge man bruker kondom og føler seg i form. Jeg måtte som nevnt ikke sy, så kom meg fort. Jeg leste en plass at renselsen varierer og at noen slutter etter tre-fire uker, og jeg hadde ikke blødd noe på over en uke, så tenkte det gikk greit. At vi hadde sex uten kondom var nok ikke særlig lurt, men vi har ikke hatt noen problemer utenom at jeg føler meg ganske øm rett etter.
 
Mener du i beinet, altså innvendig forbi klitoris/kjønnsleppene? Eller i selve klitoris og kjønnsleppene? For det kan jeg bli etter sex også. Nå er det snart tre år siden jeg fødte så har ikke noe med det å gjøre, men det kan skje første gangen vi har sex etter at han kommer hjem fra å ha vært i Nordsjøen i to uker. Kanskje kroppen er litt uvant med det? Kanskje han er litt «hardhendt» når han tar på klitorisen din?
 
Mener du i beinet, altså innvendig forbi klitoris/kjønnsleppene? Eller i selve klitoris og kjønnsleppene? For det kan jeg bli etter sex også. Nå er det snart tre år siden jeg fødte så har ikke noe med det å gjøre, men det kan skje første gangen vi har sex etter at han kommer hjem fra å ha vært i Nordsjøen i to uker. Kanskje kroppen er litt uvant med det? Kanskje han er litt «hardhendt» når han tar på klitorisen din?

Jeg tror kanskje det er beinet, litt vanskelig å si men kjenner det gjør vondt når jeg trykker. Det kan jo kanskje stemme... han kjører jo på nå på slutten.. men aldri følt dette før. Kanskje en kombinasjon av annen kommentar her at ting fortsatt er litt skjørt..
 
Jeg tror kanskje det er beinet, litt vanskelig å si men kjenner det gjør vondt når jeg trykker. Det kan jo kanskje stemme... han kjører jo på nå på slutten.. men aldri følt dette før. Kanskje en kombinasjon av annen kommentar her at ting fortsatt er litt skjørt..

Kan være. :) Kan prøve å ta det litt roligere. Håper det blir bedre. :)
 
Back
Topp