Spirevipps
Forelsket i forumet
Æsj, kjenner jeg ikke vil føde i mai, når smittetoppen er ventet da... tenker ett scenario med sprengt kapasitet på sykehus ...
Termin 25.5
Termin 25.5
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er ingen ønskesituasjon nei.. men jeg tror nok en fødende kvinne vil bli prioritert uansett Jeg velger å ikke bekymre meg, og bare ta det som det kommer...
Hva sa jordmor? Ei venninne av meg hadde en veldig fin og trygg fødselsopplevelse på tirsdag, på Kongsvinger sykehus. Hun følte seg ivaretatt og trygg, til tross for de økte smitteforebyggende tiltakene ved sykehuset. (Mannen fikk ikke være med på barsel, og måtte reise 1t etter fødsel.) Men ellers følte hun at de tok seg god tid til henne på alle måter
hun var veldig tydelig på at retningslinjene nå var at de ikke skulle ta hensyn til fødendes psyke.. utrygge fødende måtte det bsre blir selv om
Det kom til å føre til mange svangerskapsdepresjoner...
At pappaen bare fikk være med på aktiv fødsel.. for min del var de 12 timene før aktiv fødsel mye verre enn de under to timene med aktiv fødsel.. det at det var umenneskelig for en fødende å være alene med smertene fram til aktiv fødsel skulle ikke prioriteres..
Blir det samme som sist så må faktisk mannen vente i 12 (!!!!!) timer i bilen .....
Hun jeg kjenner ble tvunget til hjemreise to dager etter KS nå, selv om hun knapt klarte å gå...
Dette er virkelig ille
Det der høres bare veldig rart ut, beklager..
Det er ikke hva de sier her.
I dag fikk vi en felles tekstmelding fra jordmor, som ville bare minne oss på at de var i full drift og minne oss på å følge med på nettsiden til helsestasjonen for å holde oss oppdatert på retningslinjer. Og at vi vil bli tatt godt vare på.
Det var også samme beskjed jeg fikk på jordmortimen.
Føler meg trygg og ivaretatt.
Jeg synes den påstanden til jordmoren nevnt over, høres litt merkelig ut..
Mitt inntrykk er at det er en lei situasjon for alle, men alle ansatte jobber for å ta vare på sin anvarsgruppe. Og alles helse blir tatt vare på etter beste evne og mulighet/ressurser.
Opplever det ikke som uprofesjonelt men ærlig selv.. selv om budskapet er helt bak mål.. hun mener jo også at fødende blir tatt godt vare på og st jeg ikke skulle bekymre meg, men da jeg stilte spørsmål til hvordan denne situasjonen lett kunne føre til redde mødre hvor fødsel stopper opp, så forklarte hun altså at fysisk ved og vell skal prioriteres og sikres men at hensyn til psyke ikke skulle tas.. at de som jordmødre hadde reagert men at det ikke var noe de ikke fikk noe gjennomslag/forståelse for viktigheten avJeg synes uansett det høres meget uprofesjonelt ut av en jordmor å si noe sånt..
Jeg vil heller ha ærlig jordmor enn å få totalt sjokk over hvordan ting fungerer. Mulig jordmor var såpass ærlig siden hun vet det er sånn jeg kommuniserer best..Jeg mener at en sånn uttalelse skaper uro og bekymring hos en gravid.. Så etter min mening burde ikke en jordmor legge det frem på den måten..
Sånn sikkerhetsmessig tror jeg nok de vil gjøre en god jobb på føde og barsel (er jo derfor det kan Gå utover oss på andre måter). Man får ikke lov å forlate rommet sitt engang, så man er i praksis i isolasjon når man er i barsel. Jordmor her spritet alle flater jeg var i nærheten av på kontrollen idag, så tydelige endrede rutiner der nå sier de jo foreløpig at det er dråpe og ikke luftsmitte..Blir spennende å se utviklingen fremover hvertfall ...