Setter i halsen

Blåmann

Elsker forumet
Nå har det skjedd ca 3-4 ganger når vi gir grøt at han setter i halsen, får ikke puste, blir helt rød i ansiktet, og vi må røske han opp fra vippestolen, hive han over skuldra og banke i ryggen så gulpspruten står utover i rommet emoticon  Det er ganske ekkelt når det står på, men Emil er helt rolig og virker ikke redd eller noe.
I dag ga jeg finraspet pære, men det ble nok for store biter, han satt det i halsen med en gang....

Flere som har opplevd det samme?

Uff.. *bank i bordet* for det har ikke skjedd her enda, men har vært redd for det.
Kanskje du lager litt for tykk grøt?? Prøv å gjøre den litt mer tyntflytende så den glir lettere ned??  kan jo være verdt forsøket?

Her har alle våre tre barn satt ting lett i halsen, men ikke grøt og andre finmoste ting! Det kan evt være for store mandler så jeg ville nok sjekket det hos legen! Er uansett lite å gjøre før ungen blir større...

uff det er ikke noe koselig å oppleve.
her brekker hun seg om jeg gir noe annet enn ris grøt.

stakar liten! min brekke seg når han får middagsmat. men setter ikke noe i halsen. sjekk det med legen emoticon

Nibbe skrev:
stakar liten! min brekke seg når han får middagsmat. men setter ikke noe i halsen. sjekk det med legen emoticon

Hmmmm hadde håpet at alle ville si; "å det skjer hele tiden her, heeeelt normalt, bare slapp av!" Får ta det opp på 6 mnd kontroll da emoticon

her gjør hun det VELDIG ofte, vi må bare hive hu ut av stolen. får ikke puste i det hele tatt, og vi blir livredde, tør ikke gi henne noe anna en HELT mosa mat!
men hun gjør det jo med helt tynnflytende grøt også.

det er kjempeekkelt, prøvde og ta det opp med hs, men hun tok det ikke alvorlig, tenkte jeg skulle ta det opp igjen på 6mnd kontrollen.

Her gjør hun det ganske ofte (men mest med skivebiter hvis hun plutselig ikke har giddet å tygge), og hun tar det med knusende ro.... Hun får heldigvis hostet det opp igjen selv, og jeg føler at jeg har god kontroll, men jeg går ihvertfall ALDRI fra henne når hun spiser skive :)

Back
Topp