Sette sprøyte?

Vilje

Betatt av forumet
sikkert litt uvanlig spørsmål dette, men prøver uansett. Har gått på primolut for å få i gang mens før mitt første ivf-forsøk. Tabletter 3 ganger daglig i sju dager, siste tablett torsdag. Har fått beskjed fra klinikken om å begynne på sprøytene fjerde dag etter pilleslutt, altså i morgen mandag. Men mensen har jo ikke kommet etter primolut! Og jeg må sette sprøytene tidlig i morgen hvis jeg skal rekke det, ca 0630 - altså før klinikken åpner. Er det krise å sette første sprøyte i morgen om ikke mensen har kommet ennå? Står i pakningsvedlegget at det skal komme 2-3 dager etter siste tablett. Blir litt stresset av dette, vil jo ikke ødelegge noe, men orker ikke få beskjed om at forsøket må utsettes heller...

Skulle ønske jeg kunne svare deg, men aner desverre ikke.
Håper noen andre har mer peiling enn meg :)
Også håper jeg du ikke må utsette!

sikkert litt uvanlig spørsmål dette, men prøver uansett. Har gått på primolut for å få i gang mens før mitt første ivf-forsøk. Tabletter 3 ganger daglig i sju dager, siste tablett torsdag. Har fått beskjed fra klinikken om å begynne på sprøytene fjerde dag etter pilleslutt, altså i morgen mandag. Men mensen har jo ikke kommet etter primolut! Og jeg må sette sprøytene tidlig i morgen hvis jeg skal rekke det, ca 0630 - altså før klinikken åpner. Er det krise å sette første sprøyte i morgen om ikke mensen har kommet ennå? Står i pakningsvedlegget at det skal komme 2-3 dager etter siste tablett. Blir litt stresset av dette, vil jo ikke ødelegge noe, men orker ikke få beskjed om at forsøket må utsettes heller...

Hvorfor må du sette den så tidlig egentlig?

Jeg har noen dager i sprøyteperioden hvor jeg begynner 7 på jobb, og de skal jo helst tas til samme tid. Har ikke noe lyst til å ta de med og stikke på do der. Men det er kanskje noen som gjør det også? Som sagt er jeg helt fersk i gamet!

Jeg har noen dager i sprøyteperioden hvor jeg begynner 7 på jobb, og de skal jo helst tas til samme tid. Har ikke noe lyst til å ta de med og stikke på do der. Men det er kanskje noen som gjør det også? Som sagt er jeg helt fersk i gamet!

Jeg gikk på gonal-F og tok det kl 17.00 hver dag. Var kun orgalutranen som skulle taes før kl 12.00 her..
Men kjenner ikke til din type sprøyte da, så vet ikke om det er nå forskjell.. Har du fått noe tidspunkt å forholde deg til av sykehuset?

Jeg sprøyter meg selv kl 18.00 hver dag, men det er sikkert en annen type sprøyte enn deg da. Jeg tar Bemfola, den skal tas mellom 15 og 21, men til ca samme tid hver dag.

Fikk du ikke en brosjyre eller no med kl.slett?

Skjønner det er klønete å ta sprøyte på jobb...

Det står før kl 12, til samme tid hver dag. Så da må det nesten bli tidligtidlig. Skal begynne på Menopur.

Da vet jeg jammen ikke jeg nei... Hadde nok ikke turt å sette sprøyte før jeg hadde snakket med sykehuset heller.. Da hadde jeg nok heller drøyd det, og heller risikert å sette sprøyte på jobb.. Er jo ikke lange stunden... Men forstår jo også at du ikke vil det...

Synes i grunn sykehuset har gitt det lite info jeg da...

Går privat, men kunne gjerne fått litt mer info ja! Hørte i alle fall ingenting om at mensen MÅTTE ha kommet før jeg satte sprøyta. Står bare start på dag fire etter pilleslutt. Heller mot å kanskje bare sette i morgen tidlig, og krysse fingrene for at dette går bra. Så er det fortsatt noen timer igjen, legger meg med bind og håper det kommer noe i løpet av natta!

Jeg ville ventet til jeg har snakket med klinikken. Antar at det er med Menopur som med lignende medisiner at man kan ta de når man vil, bare til samme tid. Mens Orgalutran og lignende må takes før klokken 12, men de starter man ikke med før man har gått på de andre i noen dager.
Og de gangene jeg har gått på primolut har det tatt fra ca 10 dager etter siste pille før mensen har kommet. Mens noen får den allerede mens de går på pillene. Så det burde jo virkelig klinikken tatt høyde for og gitt deg god informasjon.

Back
Topp