Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er ikke så gammel selv, men har flere negative forsøk, kjemiske og MA nå på søskenforsøk. Førstemann kom forøvrig på første forsøk. Nå må det skje noe nytt.Jeg fikk kun sette inn et egg hos Hausken. Har visst noe med alder og div om en får sette inn to. Tror jeg har lest at det er litt større mulighet for at en av de fester seg når det er to. At begge fester seg er vel mindre sannsynlig. Men mulig jeg husker feil nå..
33 år nok ingen alder i dagens samfunnAhh.. tror gjerne du får sette inn to da ja.
Jeg er 33.. så ser ikke på meg selv som særlig gammel, men begynner vel å bli så smått gammel i denne babyverden etterhvert![]()
Jeg fikk satt inn to privat, men hadde da avbrutt og negativt forsøk bak meg. Etter antibiotikakur festet begge seg! Det ene sluttet å utvikle seg tidlig, så jeg tenker at hadde jeg satt inn kun det ene er det vel 50 prosent sjans for at jeg hadde hatt en tidlig SA. Er glad jeg satte inn begge, var både forberedt og lysten på tvillinger. Men nå som jeg er i uke 34 og kjenner hvor tungt det er for kroppen å bære på ett barn er jeg glad ting ble som de bleHvor stor er egentlig sjansen for at begge fester seg? Og er det større sjanse for å bli gravid ved å sette inn to kontra ett? Noen erfaringer her inne?![]()
Jeg vil helst sette inn ett, mye fordi jeg har hatt mye plager som gravid og tenker det må bli mye verre som tvillinggravid. Når sjansen ikke er større for graviditet ved å sette inn to spørs det om det ikke bare blir ett!
Jeg hadde nok satt inn to om jeg ikke hadde hatt barn fra før. Men har jo to. Og blir lett gravid, bare det at det ikke holder hele veienTror det er en god vurdering av deg. Jeg ville ikke satt inn to i ditt tilfelle. Hos meg var det et enkelt valg å sette inn to. 36 år, ingen barn fra før, tredje forsøk, aldri vært gravid. Kunne ikke risikere at de valgte "feil" egg, fryste ned det andre og risikere at det ikke ville overleve frys.
Det er samme problem her. Mannens svømmere. Jeg har ingen diagnose. Regelmessig mens og eggløsning hver måned. Vi tror ikke vi vil sette inn to egg nå heller. Har pratet litt rundt det. Vi vil ha en til og det blir sistemannvi har fem misslykka forsøk bak oss. da vi spurte om å få satt inn to fikk vi nei. fordi at i utgangspunktet så er sjangsene våre ganske store for at vi skal lykkes. da jeg er helt frisk men at det er mannen som har dårlig kvalitet på sine svømmere. så sjangsen for at begge egg fester seg er nok stor for vår del, å tvillingsvangerskap er noe de vil unngå pågrunn av komplikasjoner det kan medføre. Men nå skal vi inn til ny vurdering i januar da vi har hadd en pause på to år. så da skal vi høre om innsett av to egg igjen. tviler sterkt da dette tydlivis er vanskelig å få indet offentlige.
Takk for svarDe to første forsøkene våre i Danmark fikk vi innsatt 2 egg, enda jeg bare er 26-år og grunnen til ivf er få sædceller hos mannen. Men ble ikke gravid på noen av dem.
På tredje forsøk ble vi anbefalt av legen på klinikken å kun sette inn 1 egg da nyere forskning hadde vist at sjangsen for graviditet kunne bli lavere ved innsett av 2 egg fordi om et av eggene ikke festet seg kunne det ødelegge for egg nummer 2 slik at det heller ikke festet seg.
Ble faktisk gravid da ved innsett av kun 1 egg [emoji4]
Vi får se hva legen i Porsgrunn sier på mandag. Vi må jo faktisk være innstilt på at det kan bli to av å sette inn to eggVi har satt inn to egg flere ganger og har 3 forsøk med 2 egg på frys nå. Jeg har ingen problemer, regelmessig mens og eggløsning. Mannen har nedsatt sædkvalitet. Vi ble gravide da vi satte inn to egg men kun et foster. Vi skal sette inn to egg nå neste gang også er planenvi var overrasket over at legen i Haugesund ville fryse eggene to og to denne gangen da alle hadde god kvalitet. Vi har troen på det og vet at det ikke må ende i flerlinger. Men så har jeg lyst på tvillinger så vi er ferdig med barn
![]()
Jeg var veldig gira på å sette inn 2 når vi holdt på.. Sett nå i ettertid er jeg veldig glad for at jeg ikke gjorde det. Kroppen er helt ødelagt av et tøft svangerskap og et bærebarn. Hadde vi fått to hadde jeg ikke klart å ta vare på begge. Men såklart så er jo ikke alle så uheldige[emoji14]Jeg vil helst sette inn ett, mye fordi jeg har hatt mye plager som gravid og tenker det må bli mye verre som tvillinggravid. Når sjansen ikke er større for graviditet ved å sette inn to spørs det om det ikke bare blir ett!