Sette inn 2 egg - Privat

Poullain

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Har 2 egg på frys som er gradert 3BB og 3 som er gradert 4AB. Jeg tenker på å sette inn de 2 som er 3BB samtidig.

Er det noen som har fått satt inn 2 egg samtidig? Hvis ja, hva var grunnen? Hvor stor er sjansen for at begge fester seg? Og er det større sjanse for å bli gravid ved å sette inn to kontra ett?

Noen med erfaring her inne? :)
 
Det jeg fikk fortalt av min lege hos Maigaard var at hun ikke satte inn 2 embryo det i seg selv ikke ga noe større sannsynlighet for graviditet. Så derfor så satte jeg inn ett og ett. :)
 
Last edited:
Offentlig, men satt inn to egg to av fire ganger.
Ble gravid på begge, men siste gangen er blitt 3, 5 år. Første endte i abort.
Ble ei jente.
 
Satt inn 2 på Maigaard 3 ganger, og 2 ganger hos hausken, har jeg to gode har jeg fått satt inn begge .
Ble gravid og ble baby på 3 på Maigaard.
Også satt inn 1 to ganger hos hausken .
 
Har du? Fikk et klart nei, kan jeg spør om hvor gammel du er?
Når jeg var på maigaard var jeg 28-29år og fikk inn 2 embryo 3 ganger..
Nå 37 (akurat blitt 38 ) fått inn 2 på 2 forsøk og 1 på 2forsøk hos hausken fordi jeg ikke hadde mer enn 1 de to gangene . Hat totalt 4 forsøk hos hausken nå. skal i gang med nr 5..hvor gammel er du??
 
Når jeg var på maigaard var jeg 28-29år og fikk inn 2 embryo 3 ganger..
Nå 37 (akurat blitt 38 ) fått inn 2 på 2 forsøk og 1 på 2forsøk hos hausken fordi jeg ikke hadde mer enn 1 de to gangene . Hat totalt 4 forsøk hos hausken nå. skal i gang med nr 5..hvor gammel er du??
Jeg er 31 men har holdt på med ivf siden jeg var 27 men har aldri blitt tilbudt 2 egg uansett hvor mange egg jeg har fått ut og sitter igjen med :sorry:
 
hmmm merkelig!skal ned på Maigaard nå for uttak og innsett. Samtalen før jeg bestemte meg for Maigaard spurte jeg om de satt inn to egg. Da sa de nei. Så merkelig at de gjør det fordet. Jeg er 43
 
hmmm merkelig!skal ned på Maigaard nå for uttak og innsett. Samtalen før jeg bestemte meg for Maigaard spurte jeg om de satt inn to egg. Da sa de nei. Så merkelig at de gjør det fordet. Jeg er 43
De gjorde det for 10! År siden.. mye har forandret seg på 10 år innen IVF, så jeg tipper det er derfor :p
 
Jeg fikk satt inn to egg hos Hausken i 2020. Da hadde vi to befruktet etter uttak, og de bestemte at vi skulle sette inn begge. De mente at det kunne øke sannsynligheten for at ett festet seg, jeg vet at de to også kan konkurrere og at det kan ende i ingen befruktning, eller det kan bli fler enn to. For vår del så ble det et positivt resultat med en baby.
 
Fikk satt inn to egg via eggdonasjon men mistet begge i uke 7. Gjorde det samme på nytt med dårligere kvalitet enn første gang hvor alt var toppscore. Er nå gravid med 1 i uke 10. Legen sa de ikke gjør skade på hverandre. Og om den ene skulle falle i fra ville det ikke påvirke den andre. Men er risiko med tvillingsvangerskap og jeg var ganske skeptisk til å sette inn to begge gangene. Spesielt første gang når alt var klassifisert til det beste (livmorslimhinna, blastoene, mine hormonnivåer osv), men det viser bare at man aldri vet. Andre gangen anbefalte legen å sette inn begge to da jeg kun hadde to tilgjengelig og de ikke scorte på det beste men likevel var gode egg. Nå håper jeg det går veien med den ene som er der inne❤️
 
Jeg satt inn 2 egg to ganger hos hausken nå i år.. senest i mars .. og på Maigaard for 8-9 år siden.
Men nå snakket jeg om Maigaard. Hva hausken gjør vet jeg lite om. Men du sikter til noe de utførte for veldig lenge siden, å kan derfor ha endret seg siden da.. :)
 
Har du spurt om to ??
Jeg spurte om muligheten for det da det ble nevnt for meg i Porsgrunn. Som jeg skrev tidligere så sa Mathilde til meg i Januar i fjor at det ikke er aktuelt da det ikke gir noe større sjanse for graviditet enn 1 og 1 egg satt inn.
 
Back
Topp