Sette igang fødselen! tips?

katrinec

Blir kjent med forumet
Hva med å dele noen -sette igang fødselen- tips med hverandre? Ikke at jeg skal starte med min fødsel enda,men kunne være nyttig for andre som er over tid eller i nærheten!

ser at folk vasker, løfter tungt, går i trapper, har sex osv, enda så skjer ingenting.....tror ikke det skjer noe før det er modent for det jeg...

Det fins sikkert 1000 forskjellige råd om hvordan man kan sette igang fødselen, men det er som Kaisa1 sier: jeg tror heller ikke det kommer noe baby før den er klar for det!!!
Men moen av de tips som fins er bl.a:
-sex (se hvordan i en annen tråd her[;)])
-spise tung og sterk mat (rømmegrøt)
-løpe i trapper
-kjøre bil på humpete vei
-ta lakserolje
-drikke et glass rødvin
-pusse vinduer
-gnikke "baste-puta"

Ja, åsså fins det sikkert side opp og ned med flere "gode" tips[;)]

Jeg fødte etter å ha levert selvangivelsen, så det var det som funka for meg. [8D] 

Leste at kanel skal funke...

ORIGINAL: nemi.marselia

har prøvd alle di tipsan utenom lakseolje å rødvin. å sett her ennu æ

Sånn var jeg sist... prøvde virkelig alt!!!! Men det funket ikke-ingenting funket!!! Jo,når jordmora strippa-da skjedde det ting!!!

Et tips som jeg synes er verdt å prøve, er å spise MASSE is!! Vet ikke såssen det skal funke, men jeg syntes det hørtes ut som en god anledning til å spise is...[:D]

ser et av tipsene er å drikke et glass rødvin....  men er det så bra da? en skal jo for alt i verden ikkje røre en dråpe alkohol i graviditeten etter det min jordmor sier.
sist eg va gravid, for 5 år siden, var det -ok med et glass vin sånn nå og da- som gjaldt (eg vågde ikkje drikke da heller) mens nå er det null og niks som gjelder.    ???

[:D][:D][:D] Hahahaha [:D][:D]
ORIGINAL: Molsy

Jeg fødte etter å ha levert selvangivelsen, så det var det som funka for meg. [8D] 

ORIGINAL: lisemor81

Et tips som jeg synes er verdt å prøve, er å spise MASSE is!! Vet ikke såssen det skal funke, men jeg syntes det hørtes ut som en god anledning til å spise is...[:D]

Hahaha, hihi, ja, DET var det beste forslager spør du meg! [:D][:D][:D] ELSKER jo is jeg da, hihi, så kanskje det er DET som er tingen ja? tihi. Min egen lege drakk selv to glass rødvin, spiste sterk mat, hoppet tau og hadde sex: det satte fødselen i gang. Men da var hun på termin. Kanskje skulle det skje uansett....

...må jo selvfølgelig slenge inn et tips fra meg selv også... Jeg hadde lest at det og massere brystvortenne kunne sette ting i gang! Det blir det samme prinsippet som at livmoren trekker seg sammen mer og mer hver gang babyen suger bryst etter fødselen.
 Jeg gjorde det selv første gangen. Du "rulle klyper" på de og etter bare noen sek kjenner du at du får sammentrekninger. Da venter du (Og da lurt å øve inn pust til den slipper.) til den slipper for så og holde på en liten stund. Jeg gjorde det kanskje en halv time tre kvelder etter hverandre. Morgenen etter den siste kvelden gikk vannet mitt og Dominic kom 6 dager før termin dato.
Man vet jo aldri, og sier bare- på eget annsvar[;)]

Back
Topp