Sette igang fødsel?

Aprila

Andre møte med forumet
Jeg er 37 uker på vei og på grunn av liten baby ville legen sette igang fødselen i uke 48. Var på ny kontroll idag og jordmor mente baby fulgte sin egen kurve og at igangsetting kanskje ikke var nødvendig. Her var det litt opp til meg,hva jeg ønsket. Usikker på om jeg vil vente eller bli satt igang. Hva ville dere ha gjort?

Jeg er 37 uker på vei og på grunn av liten baby ville legen sette igang fødselen i uke 48. Var på ny kontroll idag og jordmor mente baby fulgte sin egen kurve og at igangsetting kanskje ikke var nødvendig. Her var det litt opp til meg,hva jeg ønsket. Usikker på om jeg vil vente eller bli satt igang. Hva ville dere ha gjort?
Antar at du mener uke 38?
Tok jm ultralyd?

Ville de sette i gang før med liten baby? Trodde det da var best å ha babyen inne lengst mulig?

Det beste er jo om barnet får komme ut naturlig når det er klart. Men hvis barnet ikke tar til seg nok næring så er det beste å få fødselen satt i gang :-) Jeg hadde personlig ventet hvis alt har vært greit ;)

Ville de sette i gang før med liten baby? Trodde det da var best å ha babyen inne lengst mulig?
Hvis babyen ikke får nok næring og dermed ikke vokser som den skal så må den ut. ;)

Hva mente legen var grunnen til liten baby da?

Hun sa mest sannsynlig var det bare en liten baby, og ikke noe galt, men at enkelte ganger var det pga morkake som ikke fungerte opptimalt. Men bebisen vokste fra uke til uke og fulgte sin egen kurve.. så det var jo bra!

Jeg er så lei at jeg klarer ikke å tenke fornuftig, så hadde jeg fått mulighet så hadde jeg satt i gang:-)

Yes på sykheuset, av overlege.. så bør jo selfølgelig stole på det. Men når hun er litt usikker og jordmor mener alt er ok så lenge babyen vokser å føler egen kurve blir jeg veldig usikker hehe..

Jeg ble satt i gang i mitt andre svangerskap i uke 37 fordi babyen hadde vekstavvik på -21% og de mente da at babyen hadde det bedre på utsiden (+ jeg hadde masse maserier ). Denne gang er babyen -14% og har følgt sin egen kurve, og blodgjennomstrømningen i navlesnoren er fin). Skal på ny vurdering om en uke for å se om den vokser bra fremdeles.
Jeg ville stolt på overlegen på sykehuset. Hvor stort vekstavvik har din baby?

Fikk ikke noe % tall bare at hun nå veide ca 2600 i uke 37.Det er nederst på kurven. Skal tilbake i morgen så da får vi høre på nytt med legen. Masse lykke til til deg og mini! :)

Fikk ikke noe % tall bare at hun nå veide ca 2600 i uke 37.Det er nederst på kurven. Skal tilbake i morgen så da får vi høre på nytt med legen. Masse lykke til til deg og mini! :)
Jenta mi var også 2600 når hun ble født i uke 37. Tipper du blir satt i gang i morgen :) masse lykke til!

Back
Topp