Sette igang fødsel selv

Minimoor

Blir kjent med forumet
Jeg er 37+1 idag, og er 2- gangsfødende. Første fødsel skjedde to dager før termin på 4 timer, ingen komplikasjoner. Dette svangerskapet har jeg vært innlagt på sykehus i 2 uker på grunn av fare for prematurfødsel men ble skrevet ut med 100% sykemelding. Alt har gått helt fint, men jeg har slitt med bekkenet, og nå de siste 2-3 ukene har jeg har skikkelige kynnere (en kveld med rier), er ofte kvalm og har kraftig halsbrann. Jeg har dårlig appetitt og spiser lite og (ekkelt) annen hver dag med diare og forstoppelse. Kan dette være tegn på at ting er i gang? Jeg har skikkelig vonde stikkinger fra skambeinet og nedover men det har jeg fått beskjed om at er normalt. Er litt trist å si det men med alle disse plagene er jeg igrunn ganske lei av å gå gravid, og vurderer å teste ut noen kjerringråd for å sette i gang, siden jeg er forbi 37, og jeg vet barnet har det bra (han fikk og lungemodnings sprøyte da jeg var innlagt), så han er jo «moden».. har dere tips? :angelic:

Sæd er det eneste som kan sies bittelitt å ha effekt tror jeg :)
Ellers ville jeg fokusert på å hvile, for å vaske hele huset kan gjøre at du egentlig bare blir utslitt heller enn å føde :p
Men div kjærringråd kan man jo alltid forsøke, men slit deg bare ikke ut før fødsel.
Sterk mat er vel også en kjærringråd som ikke gjør deg sliten.
Lykke til ❤️

:Heartbigred:Heartred
Sæd er det eneste som kan sies bittelitt å ha effekt tror jeg :)
Ellers ville jeg fokusert på å hvile, for å vaske hele huset kan gjøre at du egentlig bare blir utslitt heller enn å føde :p
Men div kjærringråd kan man jo alltid forsøke, men slit deg bare ikke ut før fødsel.
Sterk mat er vel også en kjærringråd som ikke gjør deg sliten.
Lykke til ❤️
Hehe, ja! Jeg er i nesting perioden tror jeg, for jeg har dager hvor jeg plutselig har masse energi og rydder og vasker. Men ellers er det å levere barn i barnehage for så å reise hjem å sove (3 åring som sliter med mareritt og nattskrekk). Sex har jeg nesten hver dag, så har lite tro på den, haha!
og er usikker på den med sterk mat, på grunn av halsbrannen.. Men takk for tips :Heartbigred

Litt uenig med tråden over da sæd kan starte fødsel. Jeg har lest det er orgasme. Men var vel en mann som kom med sædkonluskonen ;)
En orgasme klarer man fint på egenhånd. Og kanskje bedre å ta, selv om formen ikke er helt ok.

Litt uenig med tråden over da sæd kan starte fødsel. Jeg har lest det er orgasme. Men var vel en mann som kom med sædkonluskonen ;)
En orgasme klarer man fint på egenhånd. Og kanskje bedre å ta, selv om formen ikke er helt ok.
Orgasmen hjelper livmoren med å starte sammentrekningene, men det er et av hormonene som er i sæden som de og bruker (i en «mye» større dose) på sykehuset når de setter i gang fødsel, etter hva jeg har lest. Men som sagt har jeg vært rimelig aktiv på den kanten uten noe nytte dessverre, hehe. Får se om jeg får karret meg til å kjøpe bringebærblad te, lest at det skal hjelpe!:happy8

:Heartbigred:Heartred
Hehe, ja! Jeg er i nesting perioden tror jeg, for jeg har dager hvor jeg plutselig har masse energi og rydder og vasker. Men ellers er det å levere barn i barnehage for så å reise hjem å sove (3 åring som sliter med mareritt og nattskrekk). Sex har jeg nesten hver dag, så har lite tro på den, haha!
og er usikker på den med sterk mat, på grunn av halsbrannen.. Men takk for tips :Heartbigred

Da ville jeg DEFINITIVT ha droppa sterk mat :hilarious: halsbrann er jo helt jævlig og blir ikke akkurat bedre av sterk mat :hilarious:

Oxytocin og mye ro. Har lest at når man er helt avslappet at det skjer. Jeg ble selv satt i gang med første, så er veldig spent på om det skjer noe selv denne gangen.

Planen min er å slappe av masse den siste tiden, gi meg selv mage gode orgasmer og stimulere brystvortene mine. Bade med god olje i badevannet hjemme, med masse lys og ro. Se på tidligere ammevideoer av første ungen (kan gi masse lykkehormon :D ).

Oxytocin og mye ro. Har lest at når man er helt avslappet at det skjer. Jeg ble selv satt i gang med første, så er veldig spent på om det skjer noe selv denne gangen.

Planen min er å slappe av masse den siste tiden, gi meg selv mage gode orgasmer og stimulere brystvortene mine. Bade med god olje i badevannet hjemme, med masse lys og ro. Se på tidligere ammevideoer av første ungen (kan gi masse lykkehormon :D ).
Med første min gikk jeg å tisset på do etter jeg hadde lagt meg, så satt jeg meg på sengen igjen for å sove, men i det jeg satt meg tisset jeg på meg, gikk atter en gang på do og tisset og det samme skjedde igjen- det var vannet.. så kom riene med en gang! Hun var ute på 4 timer til tross for at jeg var førstegangs og fikk beskjed (da jeg ringte inn med regelmessige rier og vannavgang) at jeg bare kunne vente noen dager, siden jeg var førstegangs, så jeg kunne bare glemme fødsel de beste to dagene.. jeg reiste heldigvis inn til tross for hva hun sa:finger:
Og merker det at livmoren begynner å jobbe når jeg blir i stemning, men drt varer liksom ikke, er så kjedelig, hehe litt utålmodig nå:bored:

Babyen kommer når den er klar:rolleyes:
Er 37 selv og så gruelig lei av å gå gravid at jeg ikke engang har ord.. Tar modningsakupunktur og prøver å bevare roen (i hjernen)..

Prøvde alt med nr 3, inkl modnings akupunktur (gjentatte ganger). Det eneste som virket var stripping av jordmor. Det utløste kraftige maserier som gikk over i rier etter ca et døgn. Vil vel egentlig ikke anbefale det for jeg var helt utslitt av maseriene og hadde ikke mye krefter igjen når riene først startet

Ha sex og slapp av ;) som de skriver over er sæd noe som kan fungere, men det er absolutt ikke sikkert (av erfaring med nr
2). Ellers blir det vell frarådet å forsøke for mye kjerringråd, da dette kan føre til mer ubehag uten resultat. Har blitt fortalt at de kun fungerer dersom en allerede er ganske moden, og da vil en uansett gå i fødsel.

Forstår godt at ventetiden er frustrerende! Fødte første barn 3 uker før termin og andre fikk jeg 1 uke på overtid. Det ble noen lange uker. :playful:

der er sæd som kan hjelpe, sæd inneholder prostaglandiner, som det og er i medisinene de bruker til å medisinsk sette igang fødsel ;) Men det er jo mye lavere dose i sæd da, så det er langt ifra noen sikker metode :)

der er sæd som kan hjelpe, sæd inneholder prostaglandiner, som det og er i medisinene de bruker til å medisinsk sette igang fødsel ;) Men det er jo mye lavere dose i sæd da, så det er langt ifra noen sikker metode :)
Orgasmen hjelper livmoren med å starte sammentrekningene, men det er et av hormonene som er i sæden som de og bruker (i en «mye» større dose) på sykehuset når de setter i gang fødsel, etter hva jeg har lest. Men som sagt har jeg vært rimelig aktiv på den kanten uten noe nytte dessverre, hehe. Får se om jeg får karret meg til å kjøpe bringebærblad te, lest at det skal hjelpe!:happy8

"Å bruke sex for å fremskynde fødselen er ikke godt medisinsk dokumentert, men er likevel et veldig kjent kjerringråd. Men at sæd alene vil få kroppen til å starte fødselen er ikke helt korrekt. Hvis livmorhalsen er moden, kan prostaglandinet i mannens sæd fremskynde modningen. Men det fremskynder bare fødselen hvis man allerede er moden, ifølge Babyverden.no."

Dere har allerede nevnt det må større dose til, og man må være klar.
Som sagt kjærringråd. Det er ikke godt dokumentert, jeg tror fortsatt mye av forskningen fra gammelt av kommer fra menn. Lenge siden det har blitt noe, og lenge til det blir noe etter fødsel :P

"Å bruke sex for å fremskynde fødselen er ikke godt medisinsk dokumentert, men er likevel et veldig kjent kjerringråd. Men at sæd alene vil få kroppen til å starte fødselen er ikke helt korrekt. Hvis livmorhalsen er moden, kan prostaglandinet i mannens sæd fremskynde modningen. Men det fremskynder bare fødselen hvis man allerede er moden, ifølge Babyverden.no."

Dere har allerede nevnt det må større dose til, og man må være klar.
Som sagt kjærringråd. Det er ikke godt dokumentert, jeg tror fortsatt mye av forskningen fra gammelt av kommer fra menn. Lenge siden det har blitt noe, og lenge til det blir noe etter fødsel :p

altså ungen kommer jo ut selv om man ikke har sex :hilarious: Men det er det eneste kjerringrådet som kaan ha noe for seg betyr ikke annet enn akkurat det, hadde det hatt bevist effekt hadde det funket for flere :) Hadde minimalt med sex på slutten med eldstemann og det ble fødsel fordet (igangsatt), hadde desto mer sex på slutten med nummer to, men måtte like fullt settes igang siden kroppen min ikke skjønner poenget med spontan fødsel :hilarious:

at mye forskning er gjort av menn tar allikevel ikke vekk at prostaglandiner finnes i både sæd og medikamenter som vi vet modner cervix, og det er bare det som ligger bak det at sex kaan fungere. Men det er bare det vi vet, nøyaktig hva som starter en fødsel er fortsatt et av naturens mysterier :)

Ta er rolig bad eller dusj på kvelden sånn at du slapper av. Ha så sex,så skal du se om det blir fortgang. Funket på meg to ganger. Fikk rier samme natt. :p

Ta er rolig bad eller dusj på kvelden sånn at du slapper av. Ha så sex,så skal du se om det blir fortgang. Funket på meg to ganger. Fikk rier samme natt. :p
Jeg har sex nesten hver dag (fordi jeg har ekstreme lyster :P ) men det setter kun i gang maserier eller kynnere, holder meg våken om natten også skjer ingenting, er 38+0 idag :(
Og uansett hvilken stilling så kommer kynnerene/ maserier kun om jeg ligger på siden under sexen, jeg trodde det var noe med sånn at dyp penetrering skulle hjelpe, men det er kun den stillingen som setter igang her.
I natt holdt maserier på i 4 timer, men de var jo helt uregelmessige, håper ting skjer snart, men samtidig håper jeg ikke at de skjer før jeg har barnefri ( barnet på 3 år er annenhver helg hos faren), så da må jeg jo. Ente i nesten 2 uker :/ :P

Back
Topp