Seteleie

nitin

Betatt av forumet
Var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at babyen lå i seteleie [:(] Ikke noe ålright beskjed å få..Jeg er i uke 35 og hu tvilte på at den kom til å snu seg.
Er det noen her som har erfaring med setefødsel? Skal på sykehuset neste uke til samtale med lege for å prate om hva vi skal gjøre..Må innrømme at jeg ikke har mye lyst til å ha setefødsel..Heller vel mest til keisersnitt..men vi får høre hva legen sier.
Forrige gang jeg var gravid, gikk jeg 17 dager over terminen og babyen fikk bakterieinfeksjon,,Er veldig engsetelig for at noe skal skje denne gangen også.

Jeg fødte min sønn i seteleie, uoppdaget sådan, og det gikk fort og veldig fint. Han var stor, men det var ikke tid til røntgen eller noe, så vi tok det som det kom, og fødselen gikk kjapt og greit. Ut kom klumpen på 5,5 kg...

Hadde en pannefødsel 1,5 år tidligere, og det var myye verre, synes jeg!

Min lå i seteleie
var på prøve vending men det anbefaler eg ikke for det var meget vondt..
Eg tok KS 18 desember og var oppe og sprang dagen etter og du kan kreve ks om du absolutt ikke vil ha setefødsel.
fikk eg gjøre vertfall

jeg fødte nr to i seteleie[:D] fantastisk fødsel! så lenge bekkenet er stort nok så er det ikke no problem.. synes første gangen var værre.. jeg var også livredd,men er overlykkelig for at jeg ikke tok keisersnitt.. skulle gjort det igjen uten å blunke![:D] lykke til meg valget!

Jeg fødte Maren i seteleie for 8 dager siden, og skulle LETT gjort det igjen i kveld.. [:)]
Fødselen gikk kjempegreit, og var over på kort tid.. Var faktisk lettere å presse ho ut, enn nummer en som kom med hodet først.. [:)]
JEG hadde uten tvil valgt setefødsel en gang til..

Det gjore snuppa mi også helt frem til uke 37,da snudde hun seg[:)]di kan også snu seg når fødselen starter.

jeg fikk kinesisk akupunkur for at hun skulle snu seg...men om det var det som gjorde det vet jeg ikke[:D]

hadde hun ikke snudd seg ville jeg fremdeles født vaginalt[:)]

Tusen takk for svar alle sammen..Godt å vite at det er noen som har hatt fin opplevelse med å føde i seteleie..Har jo hørt mye rart ang. det og det gjør meg ikke mindre bekymra.
Hvordan har det gått med babyene da? noen som har fått problemer med hoftene og må bruke pute?

Snuppa her bruker pute.. Ho låg i seteleie hele tida.. Hadde festa seg med rumpa ned ganske tidlig.. Men fordelen med det er jo at de er så obs på det, og de finner det ut så tidlig.. [:)]
Og puta blir man vant til.. [:D]

Mathilda satt i sete leie fra uke 27... Og satt så og si gjennom hele svangerskapet...

Fra jeg fikk vite at hun satt så var jeg veldig innstilt på at jeg IKKE skulle ha KS...Så det ble en helt fantastisk fødsel...Som ei over her sier så var dette mye bedre en første mann som var myyye vondere (sorry[:-])

Anbefaler på det sterkeste en setefødsel...Og det gjør som regel legene og jordmødrene også...

Det er så mye som legges til rette for en setefødsel...Du får epidural og drypp, hvis ting ikke skulle utarte seg slik det skal...I en sånn fødsel så er det jordmor, barnepleiere, fødselslege og barnelege...Kan være litt flere...Jeg hadde disse i tillegg til en student[:)]...
I tillegg så sjekkes du for om bekkenet ditt er stort nok og barnet må være innenfor en fødselsvekt...Tror det var 2500 gr til 3500/4000 gr...Husker ikke helt...[8|]

Dette ser og høre skummelt ut, men det er det ikke...For sant som det er så er KS værre i og med at det er en operasjon...

Anbefaler og snakke godt med jordmor og fødselslege...Før du bestemmer deg og føler at det er det rett for deg og barnet ditt...

Og mye kan skje frem til fødsel...Barnet ditt kan også snu seg...Du kan jo prøve ut noen av disse kjærringrådene...[;)]

Back
Topp