Seteleie

Sommerstjerne

Glad i forumet
Julikulene 2020
Smånissene 2022
Andre som har barn i seteleie? Hvor kjenner dere bevegelser?

Og noen som har hatt barn i seteleie tidligere, som har snudd seg til hodeleie før fødsel? Når snudde de seg ca da, og merket du at baby snudde seg/hadde snudd seg?

Andre som har barn i seteleie? Hvor kjenner dere bevegelser?

Og noen som har hatt barn i seteleie tidligere, som har snudd seg til hodeleie før fødsel? Når snudde de seg ca da, og merket du at baby snudde seg/hadde snudd seg?
Hun var i sete sist vekstkontroll, men tror hun har snudd seg. Kjente bevegelse mest rundt navlen, men da igjen har jeg morkaken oppe fremme, så der kjenner jeg lite. Kjenner også mye ute i sidene på magen :)

Sist hadde jeg hodeleie i uke 36 men til vekstkontroll i uke 38/39 hadde hun snudd seg :)

Sete på fredag, hodet ned uken før. Kjenner bevegelse under navlen, aldri over. Kan ha å gjøre med at morkaken ligger foran?

Med minste fra før trodde de han lå i sete like rundt termin, men viste seg at han ikke gjorde det :)

Vet ikke med lille i magen nå, men skal snart på ultralyd/vekstkontroll, så skal spørre da :p
Har morkaka på bakre vegg. Det var mye bevegelse rundt navlen for litt siden, men nå er det mye spark i sidene og øverst i magen.. :p
og når først sitter her å skriver, så har lille hikke.. kjenner det rett over underlivet..
virker som han blir litt sprø av denne hikka, for han serverer noen heftige sparke raptus ut i sidene og i ribbeina samtidig her nå.. :p pjuh…

Her veksler hun mellom sete-, tverr- og hodeleie omtrent daglig. Hvis jeg sitter i ro så kjenner jeg det godt når hun snur. Null stress enn så lenge, det er fortsatt god plass til å turne, noe denne krabaten åpenbart elsker… ved seteleie kjenner jeg generelt mindre bevegelser pga. morkake nede på fremrevegg. Men da kjenner jeg derimot hikking på toppen.

Sniker!

Andremann satt i seteleie hele veien (i hvert fall fra uke 28 til fødsel). Han satt i samme stilling hele tiden også, med ryggen ut på min høyre side og sparket med beina på venstre siden. Hodet stanget i ribbeina når han var aktiv, og rumpa var fint og dypt plassert ned i bekkenet. Hadde morkaken foran, så bevegelsene kjente jeg ikke like godt som med første når den lå bak.

Førstemann lå i tverrleie til uke 32, og husker når han snudde seg til hodeleie. Det var ubehagelig når det sto på :dead: Jeg merket det godt for å si det sånn!

Tenker ikkenover det såpass tidlig, de snur seg hele tiden.
Men når de ligger med hodet opp, kjenner jeg mest bevegelser i bekkenet

Takk for svar! :)

Jeg kjenner selv godt at hodet ligger opp mot ribbeina på høyre side. Kjenner nesten bare bevegelse nede ved trusekanten. Har også mye mindre nedpress nå enn da hun lå i hodeleie for noen uker siden!

Er ikke veldig stresset over leiet enda, men det begynner jo å nærme seg litt! Bare 3 uker til jeg er like langt på vei som jeg var da storesøster ble født :)

Lille lå i seteleie da jeg var hos jordmor i dag 32+0, men hadde heldigvis ikke «festet» seg. Satser på at hun snur seg i god tid før fødsel, det er jo forhåpentligvis en stund til enda ❤️ Kjenner mest aktivitet i nedre del av magen nå om dagen

Back
Topp