Seteleie

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Med datteren min for snart 4 år siden hadde jeg en fantastisk fødsel. Hadde derfor gledet meg sånn til å føde igjen.

Lille i magen nå har ligget flere måneder i seteleie og jeg begynner å miste troen på at hun skal snu seg:( Er 35+0 i dag.

Noen andre med babyer feil vei? Evt erfaring med babyer som snur seg sent etter å ha ligget lenge med rompa ned?

Jeg har hverken lyst på setefødsel eller keisersnitt, men ut må jo ungen:p
 
Som førstegangs har jeg jo ingen erfaring, men jeg har lest flere steder at flergangs har en mye mer romslig livmor og at barnet derfor kan finne på å snu seg rett før fødsel, samme med festing av hodet.
Men på et tidspunkt vil nok legen din foreslå å prøve å snu henne utvendig mens de følger med på barnet med diverse måleinstrumenter.
 
Min andre snudde seg sent, hadde god plass og mye forstervann.
Husker ikke helt når, men det var sent nok til at jeg ble skikkelig stresset.
Har baby i seteleie nå og, i uke 33, men tror det endre seg til termin, det gjør heldigvis som regel det, særlig for flergangs med våre elastiske livmorer :)
 
Her lå baby i tverr- og seteleie frem til 35+5, da snudde han seg plutselig.
Er andregangsfødende. Føler fremdeles han turner en del inni der og kommer til å be om en ekstra ultralyd når vi kommer på sykehuset i forbindelse med fødselen siden det er vanskelig å kjenne hvordan han faktisk ligger.
 
Tverrleie her. 33 uker og andregangs. Har en muskelknute inni livmor, og har fått beskjed om at det blir KS om hun ikke legger seg med hodet ned nedenfor knuten. Så krysser fingrene for at det skal ordne seg. Begynner å bli litt engstelig, for har veldig lyst å føde vaginalt.
 
Med datteren min for snart 4 år siden hadde jeg en fantastisk fødsel. Hadde derfor gledet meg sånn til å føde igjen.

Lille i magen nå har ligget flere måneder i seteleie og jeg begynner å miste troen på at hun skal snu seg:( Er 35+0 i dag.

Noen andre med babyer feil vei? Evt erfaring med babyer som snur seg sent etter å ha ligget lenge med rompa ned?

Jeg har hverken lyst på setefødsel eller keisersnitt, men ut må jo ungen:p
Han jeg har i magen ligger mest med hodet mer, men snur seg ennå 360 grader ila dagen. Jeg er også 35. Satser på de slår seg til ro med hodet ned etterhvert:) jeg er hekker ikke gira på å prøve å føde en baby i seteleie.
 
Mitt første barn ble født i seteleie. Seteleie ble ikke oppdaget på forhånd så det ble aldri gjort noen vendingsforsøk før fødselen startet. Helhetsopplevelsen av fødselen var bra, synes jeg. Ble godt ivaretatt underveis og ble forberedt på hva som skulle skje når. Selvsagt er det bedre om barnet kommer med hodet først, men norske fødselsleger er trent i å ta i mot vaginale setefødsler. Bare å spørre om du lurer på noe mer. :)
 
Back
Topp