Seteleie

Gravidstudent

Blir kjent med forumet
Hei!

Er 36+2 i dag, og fikk konstatert i går at lille ligger i en mellomting mellom tverrleie og seteleie. Har blitt henvist videre til Lillehammer sykehus for å snakke med dem om videre plan, og eventuell ytre vending. Skal inn når jeg er 37+2.
Er det noen som har forsøkt ytre vending av foster her? Fikk så lite info fra jordmor, så jeg tydde jo selvfølgelig til vår kjære google. Hva kan jeg forvente på sykehuset tro? Og bør fødebagen være med?

Dette er barn nr. 2. Fødselen med barn nr.1 var delvis komplisert, svært lang og ble til slutt tatt med sugekopp. Så er ikke veeeeldig interessert i setefødsel
 
Jeg vet ikke noe om det, men i denne artikkelen så sier de dette: "– På kontrollen i uke 36 er det viktig å få definert hvordan babyen ligger. Ligger ikke babyen med hodet ned, henvises kvinnene til poliklinikk for ultralyd og eventuelt forsøk på snuing, sier jordmor Ragna"
Tror nok ikke du trenger å ta med fødebagen til den timen :)
Håper det ordner seg og at du får en mindre komplisert fødsel uansett leie :)
 
Jeg har en venninne der babyen hennes lå i seteleie. Babyen ble snud og alt gikk fint. Hun kunne da føde som normalt. Ønsker deg lykke til med snuing og en lett fødsel :)
 
Har bare hørt av en som kjenner en som.. hun ble lagt inn til observasjon etter ytre vending fordi det kunne hende fødselen startet eller vannet kunne gå tror jeg. Gjorde ikke det, og alt gikk helt fint med vaginal fødsel når babyen selv var klar. Finnes mye informasjon på nettet om det, men tror det er lurest å ringe jordmor på føden for å spørre om alt du lurer på så du får helt sikre svar. Hvis du må inn på observasjon så kan det være lurt å ha med noe du kan bruke tiden til, eventuelt kan du høre om noen kan være parat til å ta med fødebag til deg dersom det er behov. Lykke til ☺️
 
Førstemann lå i sete og ble tatt med keisersnitt siden bekkenet mitt ikke er stort nok for setefødsel. Han ble aldri forsøkt snudd. Denne gangen lå lå lillebror også lenge i sete og en mellomting mellom tverrleie og seteleie, men har nå siste uken snudd seg ned selv. Er 39+3, og satser nå på vanlig fødsel med hodeleie selvom han ikke er festet enda :)
 
Hei!

Er 36+2 i dag, og fikk konstatert i går at lille ligger i en mellomting mellom tverrleie og seteleie. Har blitt henvist videre til Lillehammer sykehus for å snakke med dem om videre plan, og eventuell ytre vending. Skal inn når jeg er 37+2.
Er det noen som har forsøkt ytre vending av foster her? Fikk så lite info fra jordmor, så jeg tydde jo selvfølgelig til vår kjære google. Hva kan jeg forvente på sykehuset tro? Og bør fødebagen være med?

Dette er barn nr. 2. Fødselen med barn nr.1 var delvis komplisert, svært lang og ble til slutt tatt med sugekopp. Så er ikke veeeeldig interessert i setefødsel

Jeg hadde ytre vending i uke 37. Var ubehagelig mens de holdt på men ikke veldig vondt. Måtte ha ctg registrering før og etterpå. De fulgte baby med ultralyd mens de foretok vendingen. Og jeg hadde veneflon der jeg fikk muskelavslappende til livmor. Det hele gikk veldig greit og jeg følte meg godt ivaretatt. Men det er alltid en risiko, og i tilfelle noe skulle gå galt så skulle operasjonsstue stå klar og babyen kunne tas ut veldig kjapt. Baby ble snudd og ligger fortsatt rett vei en uke etter termin;)
 
Takk for gode svar!
Var på kontroll i går, og tok med bagen i bilen i tilfelle (har 2.5 timers reisevei til sykehus). Kjente tidligere på dagen at det var stor forskjell i bevegelsene i magen, og det viste seg at lille hadde snudd seg og lagt seg i hodeleie
Så da var ingen tiltak nødvendige, men veldig beroligende å få det konstantert
 
Back
Topp