Seteleie

Guttebabymai

Andre møte med forumet
Min ligger i seteleie. Er så spent på om han blir og snu seg,og hva de evt blir å gjøre om han ikke gjør det. Noen med erfaring ? Eller har fått samme beskjed...?
 
Min ligger i seteleie. Er så spent på om han blir og snu seg,og hva de evt blir å gjøre om han ikke gjør det. Noen med erfaring ? Eller har fått samme beskjed...?
Her prøvde de utvendig snuing først, det gikk ikke.
Vanligvis måler de bekkenet for å se at bekkenet er stort nok for setefødsel.
Men her fikk vi først valget om setefødsel eller keisersnitt.
Men valget ble til slutt tatt av legen , som ville vi skulle ha keisersnitt pga stor baby :)
 
De kan prøve utvendig snuiing, eller du får velge mellom setefødsel eller keisersnitt :) Velger du setefødsel måler de bekken :) Ikke hatt setefødsel selv men kjenner folk som har hatt det og hatt fine fødsler :)
 
Jeg skal på ultralyd i morgen og eventuell vending hvis hun ikke har snudd seg. Krysser fingrene for at hodet ligger ned nå, selv om jeg tviler... Kjennes ikke sånn ut nå.

Dere som har vært gjennom vending, er det vondt?
 
Jeg sniker litt fra juni. Mi satt i sete forrige svangerskap. Var inne til ytre vending i uke 37. Det gikk kjempefint, tok ca 5 minutter. Det var ikke vondt men litt ubehagelig. Hun snudde seg ikke tilbake igjen heller:) så fikk en helt normal vaginal fødsel. De sier det er ca 50% sjanse for å få snudd i ytre vending. Kommer også an på om de har festa rompa i bekkenet eller ikke på hvor lett de får snudd. Masse lykke til:)
 
Jeg skal på ultralyd i morgen og eventuell vending hvis hun ikke har snudd seg. Krysser fingrene for at hodet ligger ned nå, selv om jeg tviler... Kjennes ikke sånn ut nå.

Dere som har vært gjennom vending, er det vondt?
Ja, det var ganske vondt ja. Men hadde jo vært verdt det om de hadde klart det:) Varer ikke så lenge;)
 
Er 34+1 Nå og frøkna mi ligger i seteleie å det har hun gjort i 10 uker nå, de har snakket i å prøve å snu henne men de er usikre på om de vil få det til da hun ligger med rumpa godt ned i bekkenet mitt. Jeg vet fra tidligere av at jeg har trangt bekken så snur hun seg ikke er det bare KS som er et alternativ for meg.
 
Min ligger i seteleie. Er så spent på om han blir og snu seg,og hva de evt blir å gjøre om han ikke gjør det. Noen med erfaring ? Eller har fått samme beskjed...?
Sete her også. Har time for vendingsforsøk på mandag og gruer meg litt.. lest så mye om det nå og er redd d skal skje noe m baby eller ende i hastekeisersnitt. Får de ikke snudd, så velger jeg keisersnitt framfor setefødsel.
Syns d er så kjipt hvis jeg ikke får født normalt..
 
De prøvde å snu han,men det gikk ikke ...ble nesten hastekeisersnitt...han falt sånn i puls. Var vondt å prøve og snu...
 
Back
Topp