Seteleie

FintFerdig

Betatt av forumet
Jeg var på kontroll i dag, uke 33, og lille ligger foreløpig i seteleie. Jeg vet at hun har goooood tid til å snu seg enda, men kjenner det stresser meg mer enn jeg liker. Får helt hetta bare med tanken på setefødsel, og hadde bare følt det så mye bedre om hun allerede låg riktig vei...

Noen som har opplevd at babyen har snudd seg etter uke 33?
 
Jeg var på kontroll fredag og spurte jordmor om dette. Hun sa det var gooood tid igjen. Og siden jeg har født før så kunne babyen styre på og snu seg helt fram til termin :eek: Håper virkelig han legger seg med hodet ned i god tid jeg også og at det fester seg så jeg slipper å tenke på det med at vannet skal gå og hodet ikke er festa osv. Jeg er ikke like langt på vei som deg da. 31+1 idag :happy:
 
seteleie her også, er 33+2 i dag. jordmor stresset ikke forrige uke og hun sa at de IKKE ville stresse med det på Ul neste uke heller. men jeg derimot.... stresser! så skjønner tankegangen din.
vi får håpe de snart tar til vettet og snur seg.
 
Ikke seteleie men her ligger den lille i tverrleie 33+3. Forrige svangerskap låhan i seteleie fra uke 24 og snudde seg aldri. Jeg vet at det er god tid for den lille å snu seg nå så jeg prøver å ikke stresse men er litt mer nervøs denne gangen siden tverrleie automatisk betyr ks, det gjør heldigvis ikke seteleie.
 
Hei!
Min lå i seteleie frem til uke 32, snudde seg da. Jeg fikk instrukser av jordmor om å prøve å stå mest mulig på alle fire, og gjerne med hodet lavere enn rumpa. I tillegg tips om å krabbe noen steg frem og tilbake. Jeg gjorde dette daglig fra uke 31-32 og da snudde barnet seg.
Om det var tilfeldig eller ikke det vet jeg ikke :p men det er jo jaggu verdt å prøve... jeg googlet en del og fant også noen videoer på youtube om det. Håper din snur seg :)
 
min jordmor sa hun hadde hørt om noen som brukte lommelykt (!) men hun kunne ikke gå god for det altså hehe. jg tenker at ejg får gi min til neste uke og UL da, hvis ikke blir det krabbing og å stå på alle fire!
 
Back
Topp