Seteleie?

MammaMassør

Glad i forumet
Nå nærmer det seg tid for at babyene skal snu seg med hodet ned.
Det glemte datteren vår for 9 år siden, så hun planta rumpa godt ned i bekkenet mitt. Jordmor ville ha meg på vendingsforsøk. [emoji33]
Jeg takket nei siden jeg ikke ønsket å utsette meg selv eller babyen for det.
Heldigvis hadde jeg hørt om Websters technique. Kiropraktoren min gjør denne teknikken og etter to milde og ikke vonde justeringer hos han snudde babyen seg helt selv, i uke 38. Noe JM sa var umulig, men dog allikevel fikk hun det til når det var blitt bedre plass inni der. [emoji7][emoji173]️

Grunnen til at jeg forteller om dette er fordi kanskje en av oss her inne trenger informasjonen. [emoji4]

Image1531512159.939678.jpg

Når snur de seg med hodet ned egentlig ?:p Dette er nr 3 men har aldri tenkt over saken. De har ikke vært i seteleie da, og har kommet før termin så kan ikke huske at de har festet hodet før fødsel heller:p

Jeg har hørt at de har stort sett snudd seg innen uke 36, og at det bare er etter det man eventuelt prøver å snu hvis det er aktuelt :)

Foreløpig ligger min stort sett på tvers, så håper hun har tenkt å slutte med det etterhvert :p Så tenker jeg vi får bare ta det som det kommer og krysser fingre for at hun gjør ting så lett som mulig for meg!

Hos førstegangsfødene mener jeg babyen legger seg til rette tidligere enn hos flergangsfødende. Så fra uke 30-32 en gang.
Men innen uke 36 er greit for både førstegangs og flergangs. [emoji4]

De fleste babyer velger minste motstands vei. Så derfor er hodeleie mest vanlig. [emoji5][emoji5]

Takk for at du deler, det er noe jeg ikke har tenkt på en gang! Hvordan vet jordmor hvordan baby ligger? Er det noe en kan kjenne på magen jo større baby blir?

Takk for at du deler, det er noe jeg ikke har tenkt på en gang! Hvordan vet jordmor hvordan baby ligger? Er det noe en kan kjenne på magen jo større baby blir?
Ja, jordmor kan som regel kjenne hvordan barnet ligger... Ho prøver å vis meg det hver gang, men jeg klarer ikke å kjenne forskjell på hode og fot enn så lenge... [emoji23]

Min jordmor har kjent hvordan tulla ligger fra uke 26. Uke 30 i morgen. [emoji6]

Blir spennende å se, tulla mi ligger stort sett med beina ned enn så lenge :-)

Jeg er ikke så stor i utgangspunktet, så lett å se når min ligger på tvers, ser helt merkelig ut over magen :p men aner ikke hva som er hode og hva som er ben. Er i uke 29 nå og skal til jordmor imorgen, så får høre hva hun sier :)

Nå nærmer det seg tid for at babyene skal snu seg med hodet ned.
Det glemte datteren vår for 9 år siden, så hun planta rumpa godt ned i bekkenet mitt. Jordmor ville ha meg på vendingsforsøk. [emoji33]
Jeg takket nei siden jeg ikke ønsket å utsette meg selv eller babyen for det.
Heldigvis hadde jeg hørt om Websters technique. Kiropraktoren min gjør denne teknikken og etter to milde og ikke vonde justeringer hos han snudde babyen seg helt selv, i uke 38. Noe JM sa var umulig, men dog allikevel fikk hun det til når det var blitt bedre plass inni der. [emoji7][emoji173]️

Grunnen til at jeg forteller om dette er fordi kanskje en av oss her inne trenger informasjonen. [emoji4]

Vis vedlegget 266668
Tusen takk for deling. Veldig fint å vite om, dersom en skulle ende der selv.

Back
Topp