Seteleie

Ja det synes jeg også, merket at han romesterte litt igår kveld men trodde ikke at han snudde seg for det skal en jo merke ganske godt nå. Men det kan jo ha skjedd på natta også [emoji4]

Ja, de har kanskje bedre plass til å snu seg på natta når vi ligger langflat og slapper , og ikke tyngdekraft og fysisk aktivitet påvirker magen. Syns sparkene har flyttet seg fra høyre til venstre side nå, men tror ikke han har snudd seg nedover enda.

Ja, de har kanskje bedre plass til å snu seg på natta når vi ligger langflat og slapper , og ikke tyngdekraft og fysisk aktivitet påvirker magen. Syns sparkene har flyttet seg fra høyre til venstre side nå, men tror ikke han har snudd seg nedover enda.

Ja de har nok det.
Du skal se at din også snur seg snart [emoji8][emoji256][emoji173]️
Jeg kjenner dult både oppe og nede men de nede må jo være armene da [emoji14]
Kjennes i alle fall i bekkenet at han har snudd seg, mye tyngre å gå synes jeg.
Men skal absolutt ikke klage [emoji177]

Er 32+2 i dag, han er fortsatt i seteleie. Har vært i samme leie på alle UL siden ordinær...
Skal ha PKS, sp har jo ingen ting å si. Tror jeg hadde stresset litt om det ikke var avklart ;) Har absolutt ikke lyst på en setefødsel!

Er 32+2 i dag, han er fortsatt i seteleie. Har vært i samme leie på alle UL siden ordinær...
Skal ha PKS, sp har jo ingen ting å si. Tror jeg hadde stresset litt om det ikke var avklart ;) Har absolutt ikke lyst på en setefødsel!

Samme her! Ved sist kontroll lå hun ned, men kjenner bare spark i navelhøyde! Og hikkingen er ikke nede! Skal på jm kontroll onsdag!

Her er jeg rimelig sikker på at hun ligger i tverrleie [emoji51] Gjort det lenge, kjenner ingen spark over navlehøyde, men mest ut på sidene. Håper for all del hun snur seg med hodet ned snart!

Jeg syns bevegelsene har flyttet på seg. Før kjente jeg mest dunk oppe på magen, og da lå han i sete i følge UL. Nå kjenner jeg mest dunk nede i bekkenet, men kjenner fortsatt st babyen ligger på høyre side av magen, og kjennes ut som hodet øverst, men det kan jo også være rumpa? Vanskelig dette [emoji23] skal på time til uka, så håper de kan sjekke da!

Min ligger i hodeleie og det har han egentlig gjort hele tiden. Kjenner mest bevegelser nede i magen og på sidene. Får veldig ofte en rumpe presset opp i ribbeina eller ut på siden, hadde jeg ikke visst at han lå i hodeleie hadde jeg trodd han satt i sete ut fra bevegelsene [emoji14]

I dag har bølla mi ligget i tverrleie :hungover: fytti så ubehagelig! Magen så jo og helt rar ut :hilarious:

Min ligger i hodeleie og det har han egentlig gjort hele tiden. Kjenner mest bevegelser nede i magen og på sidene. Får veldig ofte en rumpe presset opp i ribbeina eller ut på siden, hadde jeg ikke visst at han lå i hodeleie hadde jeg trodd han satt i sete ut fra bevegelsene [emoji14][/QUOTE

Man kjenner beina godt i ribbebeina når hodet ligger ned! Nå kjenner jeg bare spark i siden ved navvel! Jm trodde sist ( og står på helsekortet mitt at hodet er ned) men er 100 prosent sikker selv på hun sitter i sete. Men hun sa hun ikke var 100 prosent sikker da! Skal på kontroll igjen onsdag. Spennende å høre hva hun sier. Da er jeg 34+6 [emoji85]

Hurra! Han har snudd seg i hodeleie [emoji16][emoji122][emoji106] og han har tatt igjen vekstavviket, fra -10% til -1% på to uker. Sånne estimeringer trenger jo ikke stemme heller, men er jo godt å få høre [emoji4]

Min ligger i hodeleie og det har han egentlig gjort hele tiden. Kjenner mest bevegelser nede i magen og på sidene. Får veldig ofte en rumpe presset opp i ribbeina eller ut på siden, hadde jeg ikke visst at han lå i hodeleie hadde jeg trodd han satt i sete ut fra bevegelsene [emoji14]

Akkurat slik hos meg og [emoji4]

Jeg var helt bombesikker på mi lå i sete. Kjenner hikking på venstre side av navvel og og spark på høyresiden av navvel. Men er i ryggen jeg kjenner hikking. Og hun ligger med beina rett ut, ikke oppover! Jordmor var helt sikker på det var hodet som lå ned. Siden hun har bedre koll enn meg så får man tro på det[emoji23] ligger fortsatt høyt i bekkenet da

Jeg var helt bombesikker på mi lå i sete. Kjenner hikking på venstre side av navvel og og spark på høyresiden av navvel. Men er i ryggen jeg kjenner hikking. Og hun ligger med beina rett ut, ikke oppover! Jordmor var helt sikker på det var hodet som lå ned. Siden hun har bedre koll enn meg så får man tro på det[emoji23] ligger fortsatt høyt i bekkenet da

Min ligger i nesten U-form. Hodet enden, ryggen mot høyre side av magen min, rumpa ca midt oppe, litt til høyre på magen, og beina nedover mot hodet igjen. Så jeg kjenner spark på venstre side av navlen, dunk oppe på magen når han presser med rumpa, og dunk nårhan famler med hendene og hodet nede i bekkenet. Hikking kjenner jeg langt nede.

JM fortalte i dag at aller oftest ligger babyen til førstegangsfødende langs venstre side av magen, mens hos andregangsfødende legger de seg på høyre side av magen. Hun ante ikke hvorfor, men det slår nesten aldri feil. Stemmer hos mine to i alle fall :-)

Luuurer på om lille kanskje snudde seg i går! Hun har ligget på tvers og veldig knøvlete til, nesten umulig for jordmor å kjenne leie. I går romsterte hun vanvittig mye og etter de er sparkene annerledes og syns mageformen har endre seg fra brei til mer kulerund (som den var med storebror som lå med hodet ned hele tiden). Håper virkelig hun har valgt å snu seg med hodet ned! Kontroll i morgen, så da får jeg håpe jordmor klarer bestemme leie!

Luuurer på om lille kanskje snudde seg i går! Hun har ligget på tvers og veldig knøvlete til, nesten umulig for jordmor å kjenne leie. I går romsterte hun vanvittig mye og etter de er sparkene annerledes og syns mageformen har endre seg fra brei til mer kulerund (som den var med storebror som lå med hodet ned hele tiden). Håper virkelig hun har valgt å snu seg med hodet ned! Kontroll i morgen, så da får jeg håpe jordmor klarer bestemme leie!

Jeg fikk annen form på magen når han snudde seg fra sete til hode. Magen sank og ble mye lavere. Hadde ikke følelsen av innklemte lunger lenger :-) Flere som kommenterte at magen hadde sunket før jeg var og sjekket leie i går.

Jeg fikk annen form på magen når han snudde seg fra sete til hode. Magen sank og ble mye lavere. Hadde ikke følelsen av innklemte lunger lenger :-) Flere som kommenterte at magen hadde sunket før jeg var og sjekket leie i går.
Håper jeg er like heldig :) Kjenner fortsatt en del spark ut på høyre side, så er ikke bombesikker på leieendring, men lever i håpet ;)

Håper jeg er like heldig :) Kjenner fortsatt en del spark ut på høyre side, så er ikke bombesikker på leieendring, men lever i håpet ;)

Jeg merket heller ikke det, men han ligger jo med føttene på nesten samme plass som når han var i sete, bare at bena kommer oppenfra og nedover i stedet for nedenfra og oppover :-) krysser fingrene for at du får hodeleie bekreftet på neste sjekk [emoji106][emoji4]

Back
Topp