Seteleie

Eirin85

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Hvor sannsynlig er det egentlig at en baby som lå i seteleie på ultralyd i uke 18, fortsatt gjør det ved termin/fødsel? Kjenner jeg ikke er så gira på det [emoji23][emoji23][emoji85]

Det blir vel sjekket opp i forkant. Enten ved en ny ultralyd når det nærmer seg eller ved at jordmor/lege kjenner etter... ikke at jeg har peil, men antar det :)

Hvor sannsynlig er det egentlig at en baby som lå i seteleie på ultralyd i uke 18, fortsatt gjør det ved termin/fødsel? Kjenner jeg ikke er så gira på det [emoji23][emoji23][emoji85]

Lite sannsynlig tror jeg. Ei venninne oppdaget seteleie etter uke 30, men den rakk å snu seg [emoji4]

Babyen kommer til å snu seg x-antall ganger til så det trenger du absolutt ikke tenke på nå, eneste de siste ukene før termin de sjekker hodeleie :)

Tror ikke det skal ha noe å si så tidlig. Babyen har enda stor plass til å bevege seg på og den beveger seg trill rundt ganske mange ganger i løpet av et døgn bare. Min lå med hodet ned på ultralyd allerede i uke 12, men det gjør ikke noe i følge gynikologen. [emoji6]

Min lå med hodet både ned og på tvers iløpet av oul [emoji23] Så de har god plass enda til å turne.

Min lå helt i seteleie. Rumpa skikkelig nedi bekkenet, så det var umulig for jordmor å få noen gode bilder da den skrumpet seg sammen som en reke. Men, den har masse tumleplass og etter litt is og masse dytting så flyttet den seg. Vil tro det går seg til på de aller, aller fleste her altså!

Nå var vi på OUL i går, 18+2. Der rakk hun å sitte på rumpa, stå på hodet, ligge på ryggen, ligge med rumpa i været. Altså, goooood plass til å boltre seg og å snu seg rundt enda ^^

Back
Topp