Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du skal ikke måtte gjøre det hvis du er engstelig. Det kan vel bli både himmel og helvete etter hva jeg har hørt av ulike som faktisk har gjort det. I Sverige får ingen føde i sete, der blir det automatisk keisersnitt. Norge er jo kjent for å aktivt jobbe mot at keisersnittallene skal ned. Uansett så regnes setefødsel som en risikofødsel og dersom mor er redd og utrygg i utgangspunktet så blir det helt feil spør du meg.
Har snudd baby x1. Skal igjen nå å sjekke for han ligger på skrå.. 37+3 nå. Har bare god erfaring med å snu baby. Kunsten er vel å få slappet helt av mens de holder på. Ved ytre vending har de ofte keisersnittberedskap om det skulle bli komplikasjoner.
Kjenner du noe forskjell i bevegelsene etter forsøket på å snu? Jeg kjenner kun spark helt nede i magen så jeg tror jeg ville merket det om babyen snudde seg. Ved forrige svangerskap kjente jeg sparkene i ribbeina.
Synes det er rart at Norge og Sverige har så ulik praksis på dette. Satser på at babyen snur seg før neste sjekk, hvis ikke får jeg vel bare høre hva legen sier. Regner med/håper at det til syvende og sist blir mitt valg.
Så fint at du hadde en fin opplevelse på tross av seteleieNå sniker jeg veldig her, men må bare legge igjen en kommentar. Jeg fødte i seteleie i september 2015 - hadde en helt fantastisk fødsel. Alt gikk helt strålende, og jeg føder gjerne i sete igjen. Baby lå i seteleie fra uke 28. Prøvde vending i uke 37, men da ville hun ikke snu seg. Anbefaler dere som har baby i seteleie til å være åpen og høre på hva sykehuset anbefaler. Jeg følte meg godt ivaretatt, og var aldri redd verken under vendingsforsøket eller under fødselen.
FørstegangsSå fint at du hadde en fin opplevelse på tross av seteleieVar du førstegangs eller hadde du født før?
Så fint å vite at det kan bli fine opplevelserFørstegangs![]()
Det kan jeg skrive under på når det gjelder vendingsforsøket!Nå sniker jeg veldig her, men må bare legge igjen en kommentar. Jeg fødte i seteleie i september 2015 - hadde en helt fantastisk fødsel. Alt gikk helt strålende, og jeg føder gjerne i sete igjen. Baby lå i seteleie fra uke 28. Prøvde vending i uke 37, men da ville hun ikke snu seg. Anbefaler dere som har baby i seteleie til å være åpen og høre på hva sykehuset anbefaler. Jeg følte meg godt ivaretatt, og var aldri redd verken under vendingsforsøket eller under fødselen.
Så braDet kan jeg skrive under på når det gjelder vendingsforsøket!
Hadde et i går og opplevde det som trygt. Fikk kjempegod oppfølging under og etter forsøket. Og selv om det ble mislykket først, så ligger mini med hodet nedover nå.