Seteleie

Førstegangapril15

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Her ligger mini fortsatt med rompa ned, er 34+4. Begynner å bli litt stressa for at han ikke skal snu seg, burde han ikke snart gjøre det? Vet det er først i uke 37 de henviser dersom han fortsatt ligger den veien, men syns han bør snu seg nå ;)

Her ligger mini fortsatt med rompa ned, er 34+4. Begynner å bli litt stressa for at han ikke skal snu seg, burde han ikke snart gjøre det? Vet det er først i uke 37 de henviser dersom han fortsatt ligger den veien, men syns han bør snu seg nå ;)
De sier jo at de kan snu seg helt frem til uke 36, så han har jo litt tid på seg da ;) hør med JM. De vil sansynlig prøve et vendingsforsøk nærmere termin hvis han ikke vil snu seg!

Min ligger også i seteleie, så jeg ble henvist sykehuset i dag (er 35 uker). Jordmor sa de helst tok vendingsforsøk i uke 36.

Jeg har mi snuppe i seteleie men er bare 32 uker, så satser på at det blir en vending i situasjonen her om ikke lenge! Håper det skjer hos dere andre også, så man slipper utvendig vending:)

Min lå lenge på tvers forrige gang, men la seg riktig mot slutten. Og da la hun seg virkelig langt ned også, så jordmor ble overrasket.

For hver fødsel får baby større plass i livmoren, så jeg som tredjegangs f.eks kan forvente at baby fester hodet først rett ved fødsel.
Min første hadde festet seg i uke 35, og fødte da i uke 37.
Min andre festet seg først nærmere termin.

Var på ultralyd i dag for å sjekke om morkaken hadde flytt seg, er i uke 32 og fortsatt ligger hun med hodet ned , og det har hun gjort siden uke 29. Og blir vanlig fødsel på meg siden morkaken hadde flytt seg opp.

Var det jordmor som henviste deg da? Hmm, kanskje jeg bør be om en henvisning nå?
Ja, var jordmor som henviste meg. Han lå sånn for 2 uker siden også. Hvis du snart er 35 uker og ikke skal på ny kontroll før om 2 uker så hadde jeg bedt om en ekstra sjekk hos jordmor så hun kan sjekke leie og evt henvise deg.

Førstemann her satte seg med rumpa ned på termindagen.. Hun snudde seg ett par dager etter det:)

Er i uke 32 og lillegutt ligger seteleie. Er førstegangsfødende, så håper virkelig han snur seg snart :S skal til jordmor i uke 33 og 36, så hun følger vel med og henviser meg dersom han fortsatt er i sete da.. :)

Back
Topp