Seteleie?

Junibaby16.

Glad i forumet
♡Junigull 2016♡
Januarlykke 2019
Skal på ultralyd på tirsdag for å sjekke om hun ligger i seteleie. Er da 37 uker! For legen fant hjertelyden hennes helt oppe på venstre side. Og jeg kjenner en kul på høyre side ved ribbeina mine ganske ofte. Forsvinner av og til, men kommer alltid tilbake en rund kul der. Så da må hun vel enten ligge i sete eller ha god plass å bevege seg på?! For hodet kan vel ikke være i bekkenet om hjertelyden var helt der oppe!? Men kjenner masse bevegelser rundt i hele magen, både midt på ved navlen, sidene og helt oppe. Og litt gravsing helt nede. Livredd for seteleie nå.
Må bare høre litt her,blir jo gal av å ikke vite før tirsdag:(
Hvordan kjennes det ut i magen av bevegelser og spark for dere som har fått vite at de ligger i seteleie?

Jeg er i uke 38+3. Har en hard kul under ribbeina på høyre side. Ryggen ligger over mot venstre side og kjenner spark nede i bekkenet. Når babyen hikker er det også bevegelse nede i bekkenet. Har mye bevegelse i hele magen når den lille rører på seg.

Er den kulen (hodet) der hele tiden eller flytter den på seg og? For hender at hele magen min blir skeiv. Buler ut på venstre side. Kanskje det da er ryggen som skytes ut. Hmm.
Hadde vel ikke hatt så mye bevegelse om hodet var i bekkenet:(

Slik du beskriver det er akkuratt slik det er hos meg :) fant hjertelyd på samme sted også, å jeg trodde selv av gutten satt i sete, og på de 2 siste kontrollene gjorde jm det og, så jeg har vært på ul, å babyen lå med hodet ned den, så var bare siden på rumpa jeg kjente ;) hadde ikke stressa med det, kan jo hende du er like heldig som meg :D var mye lettere og kjenne selv også og forstå hvirdan babyen ligger etter ul da hun dama forklarte alt :) lykke til!

• Liker
Reactions: Cmj
Er den kulen
(hodet) der hele tiden eller flytter den på seg og? For hender at hele magen min blir skeiv. Buler ut på venstre side. Kanskje det da er ryggen som skytes ut. Hmm.
Hadde vel ikke hatt så mye bevegelse om hodet var i bekkenet:(

Magen min er ofte skeiv. Kulen flytter seg en del, men holder seg hele tiden på samme side av magen min.

Tusen takk for svar Ønskegull. Det var godt å høre at du har akkurat det samme krysser alt jeg har for at det var tilfeldig at hjertelyden var helt oppe i magen på meg og at det er rompen jeg kjenner ved ribbeina!! For legen mente at det var noe på vei ned i bekkenet. Trodde jo først det var hodet før hun fant hjertelyden. Så derfor livredd for at det istedenfor er rompen!!
Men det virker jo som at det meste er mulig av bevegelser fra de når jeg leser på nettet så får bare vente noen dager til å se da

Da er nok sjansen der for at du også kan ha ei som sitter på rumpa :) Lykke til med ul, håper du får en positiv overraskelse om at du tar feil.. jeg må finne ut av hva jeg ønsker på veien videre av setefødsel el ks :/ håper du slipper å finne ut av det.

Tusen takk!:-) Krysser alt jeg har. Og håper for all del at jeg kan få velge mellom ks og setefødsel.
Og masse lykke til deg. Heldigvis mange som har gjort dette før oss!:-)

Her har hodet festa seg men likevel kjenner jeg ofte en ganske har og stor kul som buler ut på sida ganske langt oppe på magen. Tenker at det må være rumpa eller noe..

Ja får håpe det er rompen!:) men av og til,som akkurat nå så kjentes det ut som en fot som dultet ut,akkurat på samme sted som den kulen pleier å være. Skjønner ingenting. Hehe

Var siden legen kjente hjertelyden under brystene på meg at vi begge begynte å lure om det da var rompen som var på vei ned i bekkenet og ikke hodet!

Hvor hard er klumpen du kjenner under ribbeina? Har hode opp og klumpen er super hard... Skal på oppfølging på fredag, tenker mye på setefødsel/ ks for tiden:/

Er en hard kul for å si det sånn. Kanskje rompen hadde vært mykere!? Nei umulig å vite. Har funnet ut at det er så mye forskjellig rundt at det kan nesten være hva som helst. Kanskje legen tok feil også, at det ikke er noe nedi bekkenet og at hun kan fremdeles bevege seg litt inni der. Heldigvis bare to dager til jeg får vite det nå☺️

Jeg hadde seteleie. Og hode var ved ribbeina mine, så en tydelig kul der. Jordmor mente hodet var festet. Men heldigvis fant vi ut på ul at det var seteleie.

Men hadde du kulen der hele tiden? For nå har ikke kulen vært der siden i går. Nå er det bare enormt med sparking der. Et eller annet som beveger seg enormt mye der værtfall

Kjenn rundt det du kaller kulen, om du kan kjenne rundt hele og bevege det lett er det hodet :) lærte det av jm sist.
Jeg hadde sete forrige gang, da satt hun med rompa ned og oppslåtte ben. Hodet hennes var alltid oppe i ribbena mens føttene sparket i ribbena på motsatt side.

Denne gangen vet jeg det er rumpa på toppen da jeg på utsiden kjenner ryggen på en side og lår på andre.

Oki. Godt tips. Tusen takk! Skal sjekke det når den såkalte kulen kommer tilbake. Hehe. I dag har det vært enormt mye sparking oppe og mye grafsing og bobling helt nede ved trusekanten.

Da har jeg vært på ultralyd i dag. Og hun ligger med hodet godt ned i bekkenet. Sååå lettet.. Så hun må ha ligget veldig merkelig forrige uke når hjertet slo så høyt oppe! Tydeligvis er det meste mulig☺️
Så godt at hun er på plass! :D

Da har jeg vært på ultralyd i dag. Og hun ligger med hodet godt ned i bekkenet. Sååå lettet.. Så hun må ha ligget veldig merkelig forrige uke når hjertet slo så høyt oppe! Tydeligvis er det meste mulig☺️
Så bra!:D da var du like heldig som meg da ;) :)

Back
Topp