seteleie?

Sira13

Forelsket i forumet
Julibarna2014
Ønsker kun fine historier! igen skrekk historier da jeg har nok fødselsangst fra før av :-)

Såå til spørsmålet mitt..
Noen som har født med seteleie før? Og hva gjorde dere før det skjedde ting?

Her vil legen ha meg inn i ei uke i forveien siden gutten nekter å snu seg med hodet ned i bekkenet..
Var å tok røntgen i dag å får svar i morgen om jeg får føde i seteleie..
Er også førstegangs så aaaner ikke hva jeg begir meg ut på og er liv redd rett og slett :-\
Keisersnitt er noe jeg absolutt vil unngå!

Håper noen har en fin historie ang dette å fortelle :-) :-)

Snakket med en jordmor (som jeg kjenner, ikke på kontroll ) tidligere i svangerskapet , da jeg trodde babyen lå i sete - og hun sa hun gjerne ville født i sete, at det var flotte fødsler!
God oppfølging :)
Forklar At du er nervøs og "stå på krava" underveis!!:)
Forklar til legen din, jordmor osv! Og informer mannen din sånn at dere begge vet hva du tenker osv, sånn at han kan si ifra for deg også:)
Heia:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke erfaring selv, men har ei venninne som nettopp fødte i sete, hun syns det gikk helt fint!:) pga ks sist gang hadde de en operasjonsstue klar for henne, men hun var kjempe gøad for at hun klarte seg så bra uten ks:)

Skal til jordmor i mårra så får prøve å snakke med henne om dette da :-P
Er bare redd hun skal fortelle om ting jeg ikke vil vite å tenke på lenge før jeg skal inn :-P
Men det er også greit å få snakket ut om det så jeg ikke går å er bekymret i to-tre uker :-\

Har ingen erfaring med setefødsel jeg heller dessverre/heldigvis. Men var inne til leiekontroll i dag pga at baby lå i sete forrige uke og han hadde ikke snudd seg. Er 39+2 i dag, så fikk snakke med en lege om setefødsel. Hun forklarte "forskjellene" på sete og hodefødsel på en veldig fin måte, så jeg har bestemt meg for å prøve setefødsel hvis han kommer før eller rett rundt termindagen. Nå er dette min tredje. Førstemann ble tatt med hasteks, andre ble født på helt vanlig vis med hodet først. Denne er estimert til å være bittelitt mindre enn nr to var, så det bør være uproblematisk ifht størrelse på baby og bekken.

Men vil gjerne lese noen solskinnshistorier jeg også, som kan trygge meg på at jeg har tatt riktig avgjørelse i dag.

Sent from my iPad using BV Forum

Er det samme her da, han er bittelitt mindre enn gjennomsnittet så de mente det ikke skulle være noe problem å ta en setefødsel så tenker litt på å gå for det.. Skal inn på ny ul med målinger ol. for å se om han fortsatt er litt mindre men tipper han over 4kg blir det nok ks :-\
Håper vi kan være en av de sjeldne tilfeller der han snur seg i siste sekund før fødsel.. er kun i uke 37+4 i dag så håper og krysser fingrene på at han overasker meg med å snu seg :-) :-P

Må også forberede meg på keisersnitt så jeg ikke blir sjokkert om jeg må igjennom det :-\ :-)

Jeg fødte jenta mi i seteleie i 2009 :)
Var først til vendingsforsøk på sykehuset. Stoppet det selv, da jeg synes det var ubehagelig og ikke følte at det ville lykkes.

Tok CT måling av bekkenet og ul, ut fra disse målingene kunne jeg velge om jeg ville ha ks eller føde vaginalt. Jeg valgte vaginalt, da det var viktig for meg. Om man ligger i "grenseland" ift bekkenets størrelse vs. baby blir det ks.

Fødsel gikk fint, ble nok litt mer langvarig enn om hun hadde ligget med hodet ned, da hun lå høyt i bekkenet og jeg måtte vente med å presse. Fikk epidural som gjorde at jeg fikk slappet godt av mellom riene og under pressrier (før jeg fikk lov å presse). Hadde et supert team inne hos meg, intet mindre enn 7 stk! :p (vanlig prosedyre)
Hun trengte litt hjelp til å få ut skuldre, og alt gikk fint. Vi var i fin form etterpå begge to. Vondt var det såklart, men det vil det være uansett hvilken vei de kommer! ;) Hadde valgt å setefødsel over ks. igjen om det ble nødvendig :)

Blir man klippet opp om man føder setefødsel? :-\
Tenker så mye fram og tilbake om dette

Det må vel være variabelt? Jeg ble klippet selv om jeg fødte vanlig. Merket ikke noe til klippet i det hele tatt, slet heller ikke pga klippet etterpå.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg ble også klippet i første svangerskapet, merket ingenting og visste ikke at de gjorde det. Fikk bare beskjed etterpå at de hadde gjort det. Så om du tenker på smerte er det ingenting å bekymre seg for. Det eneste er at det er ømt de første dagene.

Venter gutt med termin 23.juli.

Fikk ingen informasjon om at det var økt sannsynlighet for å bli klippet da jeg fikk en gjennomgang av et "normalt hendelsesforløp" under setefødsel i går, så vil ikke tro at sannsynligheten er større enn ved hodefødsel...

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ble klippet, ett lite klipp og dermed sydd noen sting etterpå. Merket det ikke da de klippet. Stingene kan kjennes litt stramme de første dagene etter fødsel.
Det er nok helt individuelt om man trenger å bli klippet eller ei, tror ikke det har noe med setefødsel å gjøre ;) Jeg fikk et par sting etter fødsel denne gangen også, pga en liten revne. Kjente ikke stort til det heller. Prøv å ikke tenk så mye på det!

Det blir så jeg prøver å fød vaginalt så blir satt i gang ila uka :-)
I værstefall om det ikke skjer noe så blir det keisersnitt på termindato :-) spent jeg nå..prøver å slappe av men føler jeg ikke veit nok om hva som skjer i denne uka :-P

Så spennende med forstående fødsel. Det går nok helt fint :)
Lykke til!

Det blir så jeg prøver å fød vaginalt så blir satt i gang ila uka :)
I værstefall om det ikke skjer noe så blir det keisersnitt på termindato :) spent jeg nå..prøver å slappe av men føler jeg ikke veit nok om hva som skjer i denne uka :p

Setter de igang ved seteleie da? Fikk beskjed om at de ikke gjorde det, jeg! Min ligger i sete, og jeg er 38+4. Fikk inntrykket om at jeg pent måtte vente.

Setter de igang ved seteleie da? Fikk beskjed om at de ikke gjorde det, jeg! Min ligger i sete, og jeg er 38+4. Fikk inntrykket om at jeg pent måtte vente.

Ja det var legen selv som kom med forslaget så regner med de gjør det :-\ kanskje det kommer an på hvordan sykehus man er på og evt hvordan ungen sitter i seteleie? :-\

Ja det var legen selv som kom med forslaget så regner med de gjør det :-\ kanskje det kommer an på hvordan sykehus man er på og evt hvordan ungen sitter i seteleie? :-\

Kan jeg spørre hvilket sykehus du skal føde ved? Skulle såååå ønske jeg også kunne bli satt i gang før hin bikker 4 kg.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp