Seteleie..

Mathja

Blir kjent med forumet
Var på ekstra oppfølging på sykehuset i dag, uke 33+4, og fikk da greie på at baby lå i seteleie og at den sannsynligvis ikke kom til å snu seg pga str ( var 2200g). Er det noen som har noen erfaringer med setefødsler? Hvor lang tid i forveien setter man event i gang keisersnitt. Vil jo nødig gå i fødsel..

Jeg fødte første i seteleie. Hun lå i sete gjennom hele svangerskapet. Jeg var på samtale på Haukeland noen uker før termin, og ble klarert for vanlig fødsel. Selve fødselen syns jeg gikk veldig fint. Jeg måtte ha epidural, og prinsessa ble tatt med tang. Jeg hadde en fin fødselsopplevelse, men brukte litt lenger tid på å komme meg etter fødselen.
Når jeg ble gravid med andremann trodde både jeg og jordmor at han også lå i sete - men han viste seg å ligge riktig vei :)

Hvilket sykehus hører du til?

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Sykehuset Telemark. Med førstemann hadde jeg en super fldselsopplevelse, gikk rask og trang ikke smertelindring. Hadde jo satt alt inn på dette denne gangen også, synes det virker skummelt med tang og alt slikt. Tør jeg spørre deg hvordan det ble med tissing etterpå? Tenker på lekkasjer og denslags?

Det gikk heldigvis helt fint, hadde ingen problemer med lekkasjer. Det var mest det at jeg var øm og sår som var kjedelig etter fødselen, var liksom ikke forberedt på det.
Du skal sikkert på en samtale til på sykehuset før fødselen, så det kan være lurt å skrive ned det du lurer på.

Sent from my GT-P5210 using BV Forum mobile app

Back
Topp