Seteleie - vending?

W1ke

Elsker forumet
Noen som har gjort det?

Lyktes vendingen? Hvordan gjorde de det? Var det vondt?

Andre erfaringer?

Edit: Leste denne tråden på et annet forum (googlet) Er det virkelig så store risikoer med vending?

De forsøkte sist gang på meg.. Det skal sies at sjansen for suksess var nokså liten i og med at jeg var 8 dager over termin (uoppdaget seteleie).. Først undersøkte de babyen med ul, og tok også ctg registrering.. Jeg hadde masrier så fikk bricanly i.v for å få livmora til å slappe av - så tok en lege tak i "rumpa" på babyen mens den andre forsøkte å styre og sammen forsøkte de å løfte babyen ut av bekkenet og snu han rundt.. De klarte å få han i tverrleie men klarte ikke å "vippe" han rundt så han falt tilbake i bekkenet med rumpa.. De forsøkte to ganger uten suksess.. Vondt gjorde det ja, men bare mens de prøvde å snu.. Etterpå sjekket de igjen med ul og jeg lå en stund på ctg for å se at babyen hadde det bra......

Jeg fikk valget mellom å føde eller ta ks og valgte å føde.. Fikk da bekkenmålene målt ved hjelp av CT som ga grønt lys for setefødsel.. Det endte dog med hastekeisersnitt..

Mi jenta låg i seteleie/tverrleie ca frå veke 26 ....og hadde ingen planar om å snu seg virka da som ...

Me var på vending i veke 37 .... måtte fasta ( noke eg ikkje fekk beskjed om) ... dette for at om da skulle skje noke og da måtte tas ks ....

Tok først ul for å dobbelsjekka koss babyen låg .... Så vart me plassert på fødeavd ... og fekk da stoffet i veneflon som får livmora til å slappa av ... No låg mi jenta ikkje fast med rompa ned i seteleie ... detta gjor da noke lett å få ho rundt ... 5 min så hadde legen snudd ho ..  Eg syns ikkje at detta gjor vondt, meir ubehageleg ... Me låg i ca 1 time etterpå, for å sjå at alt gjekk bra ....
Jento vart liggande og kom ut rette vegen !!!!

Hadde prøvd vending ..om da skulle skje igjen ....

vet enkelte steder så vil de ikke gjøre dette lenger pga at det kan være en del risikoer ved å gjøre det og at det kan gå galt og at barne snur seg tilbake igjen

Back
Topp