Seteleie ks

Det håper jeg virkelig. Jeg føder ikke vaginalt om det blir seteleie:eek: så håper virkelig ikke lille flytter seg nå.

Tror nok du kan grine deg til det.. De er veldig besatte på å få deg til å føde vaginalt, men om du står på ditt så kan de ikke nekte deg KS.

Kan man velge mellom vaginal fødsel og ks på ahus om barnet er I seteleie ?

Jeg vet ikke hvordan det er på AHUS men på Ullevål ble jeg oppfordret til å føde vaginalt da ultralyd av bekkenet mitt, samt mål av barnet viste at det skulle gå greit. Jeg fødte vaginalt og hadde en utrolig fin opplevelse av fødselen til tross for at lillemann lå i seteleie. Følte meg utrolig godt ivaretatt og i trygge hender. Jeg hadde ikke nølt med å gjøre det igjen! Er det trygt for babyen ville jeg valgt det hundre ganger fremfor keisersnitt, mht rekonvalesens.

Kan ikke det på St olavs og KK i hvert fall :P
De tar bekkenmål.

De tar nok målinger av bekkenet ditt for å se om det er plass, hvis det er det, så skal det nok mye til for å få ks!

Blir man nektet ks ved seteleie på kk? I Bergen? Nå ble jeg litt stresset... :-(
Ja.
De er ikke villig med mindre ungen er veldig stor eller du har smalt bekken, samme med Voss, innvilger ikke grunnet mange drar fra Bergen.

Jeg kommer til å nekte vaginal fødsel dersom mini ligger i sete. Det kommer så absolutt ikke på tale. Jobber med såå mange tragiske utfall av setefødsler.(les: barn som har ervervede hjerneskader pga de satt fast osv.) :(

Ja.
De er ikke villig med mindre ungen er veldig stor eller du har smalt bekken, samme med Voss, innvilger ikke grunnet mange drar fra Bergen.
Det er jo helt utrolig! :-( Vi får håpe de snur seg da...

Jeg kommer til å nekte vaginal fødsel dersom mini ligger i sete. Det kommer så absolutt ikke på tale. Jobber med såå mange tragiske utfall av setefødsler.(les: barn som har ervervede hjerneskader pga de satt fast osv.) :(
Huff det høres ikke bra ut. Men hva hjelper det å nekte hvis de også nekter? Tips mottas med takk :-) kjente at dette stresset meg. Er førstegangsfødende og kan ikke skjønne at de kan tvinge meg til dette hvis hun ligger med beina ned. :-(

Huff det høres ikke bra ut. Men hva hjelper det å nekte hvis de også nekter? Tips mottas med takk :-) kjente at dette stresset meg. Er førstegangsfødende og kan ikke skjønne at de kan tvinge meg til dette hvis hun ligger med beina ned. :-(

Hører du til kk?
Der prøvde de faktisk å få meg til å gå i vaginal fødsel etter 2 keisersnitt...
Så.. Ja!!!

Hører du til kk?
Der prøvde de faktisk å få meg til å gå i vaginal fødsel etter 2 keisersnitt...
Så.. Ja!!!
Ja dessverre får jeg vel si... :-( helt utrolig! Hadde du ks pga bekken, seteleie eller noe annet?

Huff det høres ikke bra ut. Men hva hjelper det å nekte hvis de også nekter? Tips mottas med takk :) kjente at dette stresset meg. Er førstegangsfødende og kan ikke skjønne at de kan tvinge meg til dette hvis hun ligger med beina ned. :-(
Altså. Jeg hadde begynt å grine og styre noe voldsomt. Vil tro de gjør det som står i deres makt for at du skal prøve vanlig fødsel, men dersom du får helt hetta og får panikk kan det ikke være noe gunstig for de heller. Lag masse styr, kanskje det hjelper :P

Ja dessverre får jeg vel si... :-( helt utrolig! Hadde du ks pga bekken, seteleie eller noe annet?
Jeg har ikke hatt ks på kk før.
Hastesnitt med en, planlagt med en.

Kjenner ingen som har fått KS på kk grunnet seteleie. Men vet om mange fødsler som har gått veldig fint på kk i sete da, de er visst god på det.

Men man kan vel forhandle seg til noe, usikker!

Eg blei anbefalt ks pga seteleie med minstemann men det var fordi han var så stor. Heldigvis snudde han seg rett veg og eg slapp ks

Legen min sa at en kunne nekte å føde i seteleie viss en ikke hadde lyst, å heller få ks.
Hun sa selv at hun anbefalte å ta ks isteden for å føde i seteleie, å at hun aldri hadde gjort det selv. Så da tenker jeg at valget for meg er lett, jeg kommer ikke til å føde vaginalt viss han ligger i sete, så lenge en lege sier det er mye komplikasjoner og en risiko fødsel. Sikker mange som får enn fin opplevelse, men den risikoen er ikke jeg villig til å ta i forhold til barnet mitt.

Shit. Dette er frykten min. At han ligger i sete og jeg ikke blir hørt om st det er uaktuelt for meg å føde vaginalt da. Hjelp.

Back
Topp