seteleie igjen...

høst+sommerbarn

Betatt av forumet
På 28 ukers kontrollen på torsdag fikk jeg en ikke fullt så overraskende beskjed, joda denne jenten ligger også i seteleie. Håper så utrolig mye at hun snur seg, viss ikke blir det planlagtkeisersnitt på grunn av forrige fødsel... Er utrolig spent på 32 ukers kontrollen i april, for dess lenger hun ligger i sete dess større er kjangsen for at hun blir liggende... Får se hvordan dette utarter seg etterhvert..

åi såpass ja.

Håper hun snur seg til neste kontroll :D

Min lå i hodeleie på onsdag. men har jo god plass ennå til å turne :P

Ville sterkt anbefale deg til å gjøre øvelsene som beskrives på spinningbabies.com for de som har barn i seteleie. Har hørt utrolig bra skryt av hvor bra det funker (http://www.spinningbabies.com/more-info/for-pregnancy).

Og hvis det ikke funker så er det sikkert en grunn til at hun er i seteleie - at det er det hun trenger for å trives...f. eks. jenta til ei jeg kjente nektet å snu seg, og det viste seg at navlestrengen var surret rundt halsen på en slik måte at hvis hun hadde snudd seg kom hun til å få vanskeligheter...ikke for å skremme men for å vise at barna ofte vet best hva de trenger, så vi kan stole på dem ;)

Legen min ville ikke kjenne etter om hun ligger i hodeleie eller sete han.. Og det er helt greit, hun turner jorundt der inne.. Så vil nok skifte stilling mange ganger.. Tror hun ligger enten i tverrleie eller i sete da jeg kjenner mye spark nedover og på den ene siden

Hmm.. Jeg trodde ikke legene var så opptatte av det så tidlig. Jeg skal til legen til uka, da undersøker han nok hvilken vei babyen ligger, men jeg trodde de kunne snu seg hit og dit helt frem til ganske kort tid før termin? :)

Men jeg vet ikke jeg altså.

Så kjedelig da :/ Krysser fingrene på at hun snur seg og fester seg med hodet ned. Hun har heldigvis noen uker igjen på å "bestemme" seg ;)

Her hadde jeg også seteleie med 1.mann, og er urolig for at også denne skal like seg for godt i sittende stilling inni der. Jeg snakket med jordmoren min om dette og hun sa hun skulle sjekke leiet på babyen nøye under neste time. Hun sa at det ikke var vits i å kjenne etter nå i og med at det fremdeles var stor og god boltreplass inni magen min :) Skal tilbake igjen i siste del av april, da er jeg 33 uker på vei. Så får vi se hvordan lillebror ligger da :)

Er det seteleie denne gangen også skal jeg prøve meg på akkupunktur for å snu ungen. Har både hørt og lest om god effekt på det :) Manuell snuing prøvde jeg sist gang, og det gjør jeg ALDRI igjen...!

Det gjor hun her og i dag, men kjennes d ut som om hun ligger mer på tvers. JM sa hun ennå hadde boltreplass, så hun turner no rundt inni her:-)

Ja er jo kjangs for at hun kan snu seg enda heldigvis :) Har fått det litt for meg at de ligger i sete av en grunn så vi får se om jeg har rett fremover ! Blir spennende å se på 32 ukers kontrollen om en mnd, kjangsen for at de skal snu seg minker jo når de blir større og plassen trangere:) Denne gangen blir alt ihvertfall mer kontrollert uansett hvordan fødselen blir. ( Bør ihvertfall bli det)

Back
Topp