Er kun 4-5 % som ikke snur seg før de kommer ut, så sjansen er god enda..
Jenta mi var en av dem som ikke snudde seg, men faktisk festa rompa i uke 37. Da var det null sjans igjen.
Jeg var livredd for å måtte ta et keisersnitt, så krysser alt jeg hadde for at jeg kunne få føde vanlig.
Var på vekstestimering i uke 31, da var den veldig liten for alderen så måtte inn 14 dager etter. Vokst veldig lite, så var inne en gang i uken fram til jeg fødte i uke 39. Så jeg fikk prata masse med både barneleger(som er de som forløser barnet) og gynekologene.
Jeg var veldig godkjent for fødsel, jeg hadde bredt bekken og ungen ville ikke være stort mer enn 3 kg.
Jeg hadde en fantastisk fødsel, og kommer til å velge vanlig måte om nestemann også velger å sette seg.
Eneste jeg syns var kjipt var epiduralen. Da jeg fikk den, stoppa riene mine opp og først da vannet gikk 4 timer senere begynte ting å skje igjen.
Hun brukte vel cirka 2 timer på sin vei ned og ut. Det var denne tiden som var vond.
Dessverre gikk det litt vel fort på slutten. Ved sjekk fikk jeg beskjed om at hun ikke var langt nok nede enda, 5 min etterpå ringer de besatt på barnelegen for pressriene var godt i gang. Det førte til at jeg fikk en ganske heavy rift, men det var i en muskel uten nerver. Hatt null vondt i ettertid og på kontroll ser det ut til at det har grodd helt fint.