Setefødsel

Nei, jeg prøver først de «sentrale» sykehusene på Østlandet. Jeg skal jo reise helt til Bergen etterpå med KS-smerter og nyfødt baby. Ser ut til at jeg kanskje kan få napp i Oslo, håper spent på en snarlig avklaring.

Ok. Men man blir ofte fortere skrevet ut fra de større sykehusene pga kapasitetsmangel. Hørte at sykehuset i elverum kan man ligge lengere, så da slipper du dra rett etter KS.
 
Jeg skal også ha setefødsel i januar. Min er beregnet til over 4 kgs til termin, og de har ikke målt bekkenet mitt da jeg har født barn på 4020g i hodeleie før. Jeg blir heller ikke igangsatt, og må beregne å gå overtid hvis det er det kroppen vil..

På mitt sykehus får jeg ikke velge KS, selv om jeg har tryglet og bedt om det pga jeg ikke føler meg trygg på vaginal setefødsel.
Hvordan løser de det da hvis det ikke går med setefødsel? De må jo ha noen i beredskap til hastesnitt/katastrofesnitt?
 
Hvordan løser de det da hvis det ikke går med setefødsel? De må jo ha noen i beredskap til hastesnitt/katastrofesnitt?

Du får vel ikke føde i sete om de ikke kan ta ks? I Stavanger får du ikke føde på jm assistert avd ved sete i tilfelle ks....
 
Back
Topp