Her har baby bestemt seg fra veldig tidlig i svangerskapet at den likte seg med rompa ned, så etter mye frem og tilbake og estimering av vekt samt CT av mitt bekken har vi landet på en vaginal setefødsel. Baby har føttene oppe med hodet og ligger i et rent seteleie. Estimert til ca 2700 gr nå 37+2 og sånn sett fint innenfor grensene mtp setefødsel, men har jo forstått at slik estimering kan være veldig variabel sikkerhet på.
Syns det er litt vanskelig som førstegangsfødende å vite hva jeg går til, og sykehuset var veldig tydelig på at det var 100% opp til meg. Men jeg landet likevel på at et forsøk på fødsel kjennes rett for meg!
Flere her som ser ut til å ende med setefødsel evt planlagt KS? Eller noen med erfaringer?
Syns det er litt vanskelig som førstegangsfødende å vite hva jeg går til, og sykehuset var veldig tydelig på at det var 100% opp til meg. Men jeg landet likevel på at et forsøk på fødsel kjennes rett for meg!
Flere her som ser ut til å ende med setefødsel evt planlagt KS? Eller noen med erfaringer?