Setefødsel

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Ser ut som det blir setefødsel på meg... :(
Hadde fin og rask fødsel med storesøster så har gledet meg til neste fødsel. Helt til nå. Gruer meg så inderlig. Hadde uten smertelindring sist og nå blir det epidural uansett.. 38+4 idag så det nærmer seg veldig.. Imorgen skal jeg på sykehuset, sikkert for å måle bekken og baby for å se at det går... Ble veldig negativ her nå, men dette er noe jeg virkelig ikke ser frem til!! :(

:( er det ikke noen mulighet for at baby snur seg? Leser om noen som får snuhjelp, kan ikke du få det?

Da de fant seteleie på meg sist var første innkallelse til sykehuset en samtale med fødselslege om hva seteleie innebærer. Senere fikk jeg tid til å måle bekken og time for vendingsforsøk. Jeg endte med planlagt ks etter eget ønske.

Jeg hører til Haukeland så mulighetene til planlagt ks er meget små. Vil sikkert ikke prøve å snu heller da barnet har lagt slik veldig lenge og vil mest sannsynlig snu seg tilbake.

Synes det er så rart at rutinene ikke er like overalt! Her i stavanger får man velge selv om man vil føde eller ta keisersnitt når barnet er i sete.

Det går nok fint uansett skal du se :-)

Jeg har hørt rykter om Haukeland, ja. Jeg hadde syntes det var VELDIG ugreit å ha så lite medbestemmelsesrett på noe slikt. Uavhengig av om jeg ønsket ks eller ikke. Provoserende at pasient ikke skal ha påvirkningskraft på en slik avgjørelse!

Veldig rart og dårlig at ikke du kan velge det selv. Babyen min lå i sete frem til uke 36 og planen var planlagt keisersnitt dersom hun ikke snudde seg. På forrige UL hadde hun snudd seg så nå blir det vanlig fødsel. Lykke til uansett:). Går sikkert veldig fint.

Ser ut som det blir setefødsel på meg... :(
Hadde fin og rask fødsel med storesøster så har gledet meg til neste fødsel. Helt til nå. Gruer meg så inderlig. Hadde uten smertelindring sist og nå blir det epidural uansett.. 38+4 idag så det nærmer seg veldig.. Imorgen skal jeg på sykehuset, sikkert for å måle bekken og baby for å se at det går... Ble veldig negativ her nå, men dette er noe jeg virkelig ikke ser frem til!! :(

Blir setefødsel på meg å:( Var på ul i dag, 36+6. De sier han mest sannsynlig ikke kommer til å snu seg og de vil ikke forsøke å snu han siden jeg har lite fostervann. Så er blitt henvist til røntgen av bekkenet. De anbefalte setefødsel framfor keisersnitt, så jeg stoler på at de vet best.. Jeg er førstegangs. Blir du satt igang?

Jeg kommer vel ikke til å gå over termin. Regner med jeg får vite mer i morgen.

Jeg syntes også en burde få velge selv uansett hvilket sykehus en hører til. Men nå gjør vi ikke så får vel bare gjøre det beste utav det og stole på de som kan dette.. Har ikke noe mer lyst på ks enn setefødsel.

Jeg kommer vel ikke til å gå over termin. Regner med jeg får vite mer i morgen.

Jeg syntes også en burde få velge selv uansett hvilket sykehus en hører til. Men nå gjør vi ikke så får vel bare gjøre det beste utav det og stole på de som kan dette.. Har ikke noe mer lyst på ks enn setefødsel.

Nei jeg fikk å beskjed om at jeg blir ikke å gå over termin..

Jeg fikk inntrykk av at jeg hadde noe jeg skulle sagt og kunne sikkert bedt om ks men ønsker ikke det hvis de anbefaler å prøve setefødsel.. Da stoler jeg på de og hun sa at hvis de ser at alt ikke går som normalt under fødselen, om babyen viser noen tegn på at den ikke har det bra så blir det ks med en gang.

Ble visst to tråder her.. Svarer denne jeg..

Var til kontroll idag på sykehuset for å bekrefte leie. Der ble jeg egentlig litt beroliget at vaginal fødsel er det beste. Tok røntgen av bekkenet også. Og jeg kunne velge ks om jeg ønsket det. Barnet er normalt stort, og dersom bekkenmålene min er ok kommer jeg til å gå for vaginal fødsel. Er det tvil velger jeg ks. Et alternativ var også å forsøke vending for så å sette igang før barnet snur seg igjen... 11 dager til termin, dette blir veldig spennende. Nå venter jeg på å høre fra føden om bekkenet er stort nok.

Ble visst to tråder her.. Svarer denne jeg..

Var til kontroll idag på sykehuset for å bekrefte leie. Der ble jeg egentlig litt beroliget at vaginal fødsel er det beste. Tok røntgen av bekkenet også. Og jeg kunne velge ks om jeg ønsket det. Barnet er normalt stort, og dersom bekkenmålene min er ok kommer jeg til å gå for vaginal fødsel. Er det tvil velger jeg ks. Et alternativ var også å forsøke vending for så å sette igang før barnet snur seg igjen... 11 dager til termin, dette blir veldig spennende. Nå venter jeg på å høre fra føden om bekkenet er stort nok.

Så bra at du ble beroliget! Jeg ble å det når jeg snakket med overlegen. Jeg har fått time til røntgen på mandag og jeg vet at barnet mitt er lite for går til kontroll hver uke pga over 20% vekstavvik.
Håper de lykkes med vendingen for deg da, det hadde jo vært det beste :) Og at babyen ikke snur seg igjen. De ville ikke forsøke å vende babyen min fordi jeg har lite fostervann å det gjør det vist veldig vanskelig.

Masse lykke til hvertfall, du må si ifra hva de finner ut og hvordan det går :)

Back
Topp