Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi pleier det ikke ta litt lengre tid med setefødsel? Vanskeligere å få ned og ut. Og så skal det vel egentlig være lege som tar over for jm når hodet skal ut? Kanskje like greit å ikke fortelle henne midt oppi detJeg har ikke, men søsteren min sin første lå i sete uten at de visste det. Fødselen gikk så fort at de ikke rakk til sykehuset, så hun fødte på en liten lokalavdeling rett i nærheten her. Hun visste ikke at ungen hadde kommet med rompa først før etterpå, for det var ingen som sa det til henne, men alt gikk heldigvis fint. Ellers vet jeg dessverre ikke hvordan hun opplevde det..
Jo, vanligvis.Oi pleier det ikke ta litt lengre tid med setefødsel? Vanskeligere å få ned og ut. Og så skal det vel egentlig være lege som tar over for jm når hodet skal ut? Kanskje like greit å ikke fortelle henne midt oppi det
(fødte på haugesund sykehus) Jeg hadde setefødsel. Fikk vite på hver kontroll at hun lå i hodeleie og at når uke 35 ca var så mente jm at hodet var festet.. Den gang ei. Kom på sykehuset i uke 37.0 pga vannavgang, og de kjendte på magen de også og mente hodet var ned.. Ul, apparatet opp på magen.. Å neida det var det ikke hodet som lå, men baken først,. Fikk litt små panikk, for i mitt hode betydde det keisersnitt..og det var det det jeg max ikke ønsket. Men så kom en ny dame inn og fortalte at epidural skulle tas for å ha kontroll, og at en setefødsel det var bekkenet mitt passe nok til til mitt barn. Joda, så var det da å vente, og i mens fikk jeg hver 4 time antibiotika intravenøst pga tidlig vannavgang. Og valgte da å fullføre en setefødsel. Gikk kjempe bra, og angrer ikke.. For å si det slik, kunne jeg ha valgt neste gang også om seteleie, eller hodeleie, ja da hadde jeg nok valgt seteleie for barnet, uansett hvor tungt de selv mente at det kom til å bli. Datteren min kom i uke 37.1 og er den dag i dag ei frisk og rask jente på 3,5 årNokon her som har hatt setefødsel?
- Var du klar over det? Kva gjorde at du bestemte deg for å gjennomføra?
Korleis vart det, altså tankar, følelsar, opplevelsen? Ville du gjort det igjen?
Nokon her som har hatt setefødsel?
- Var du klar over det? Kva gjorde at du bestemte deg for å gjennomføra?
Korleis vart det, altså tankar, følelsar, opplevelsen? Ville du gjort det igjen?