setefødsel

Nussenasse

Elsker forumet
Hadde et seteleie og endte opp med et keisersnitt. Litt nervøs for seteleie neste gang.Noen som har hatt to setel? Eller er det noen som har hatt setefødsel?

Jeg skulle ha setefødsel, men som deg, endte jeg opp med hastekeisersnitt pga hun snudde seg til tverrleie.
Men de sa det at det ikke var sikkert nestemann ville sitte i sete også. Men jeg håper virkelig jeg får føde vanlig neste gang. aldri mer keisersnitt[&:]

Jeg fikk et planlagt et jeg da. hadde bestemt meg for en setefødsel og var på kontroller hele tiden. Til slutt sa de at hun var så stor og så fikk jeg for lite fostervann, fdet ble så mye tull at de anbefalte keisersnitt, så da tørte jeg jo ikke annet.

Samme her aldri mer keisersnitt. Blei skikkelig deppa etterpå!

ble du? varte det lenge da? uff.
Jeg har fødselsdepresjon, men ikke kan svare på hva det kommer av.

Var veldig skuffa og gråt veldig mye de første mnd.
Etter det har jeg bare sliti med utrolig seperasjonsangst. Kan ikke være uten ungen. Man jeg har nå begynt å øve meg med barnevakt. Mest fordi folk rundt meg pusher på.
Blir nok bedre med tida...

Har du hatt noen å snakke med( Tenker profesjonelt?)

ja, det står litt om det på klagesiden på forumet, under utblåsning tråden. Men ja, jeg går til psyk. poliklinikk og prater med en dame, og på helsestasjonen annenhver uke.
Har også seperasjonsangst, tror jeg svarte deg på en tråd om det tidligere(?) Taklet ikke at svigerfamilien holdt datteren min engang. helt grusomt. Da samboer nesten dro hun ut av armene mine for å sende hun videre, ble jeg så redd og lei meg at jeg gikk "på do" for å grine.

Så godt å høre at du får hjelp. Og godt å høre at det er flere som har sånne følelser som jeg. Tror jo man er blitt helt sprø. Blir kvalm enda når alle skal bære nurket mitt rundt om kring. Syns det går greit når de sitter, men er så utrolig redd for at noe skal skje med henne.
Vi har hatt og har et kjempe problem med at min mann har en datter fra før som er 11. Hun vil jo selvfølgelih holde og bære og sånn som vi voksne gjør, og hun er jo litt sjalu i tillegg. Så vi har endel diskusjoner og sånn, min mann og jeg! Han syns at jeg alt for redd. Ikke lett dette, men syns det går bedre og bedre.
Trodde aldri i livet at jeg skulle bli sånn.
Tror også mye av det som har plaget meg kommer av at jeg ikke fikk ha ungen hos meg etter keisersnittet. Det var så utrolig unaturlig og ikke ha ungen hos seg. Fikk ikke ha henne før kvelden kom. Og da rakk jeg å ha henne en 1/2 time før hele familien kom på besøk.
Fikk du ha jenta di på oppvåkningen?

jeg fikk se henne da hun ble født, så tok de hun fra meg og gikk ned til pappen med hun. Så fikk jeg ikke se de før to timer senere, og kun for en liten stund. Utrolig vondt faktisk.
Skjønner deg veldig godt når du er redd for at hun skal holde babyen. Min niese vil også det, og hun er kun 6 år. Holdt pusten og holdt på og kaste opp da min søster la datteren min på fanget til niesen min i sofaen.
Er utrolig vanskelig å få mannfolkene til å forstå sånne ting. Etter samboer fikk vite om f.depresjonen leste han alt han kom over om det og prøvde å forstå. Men det er vanskelig når man ikke er/har vært i situasjonen selv. Man kan prøve så mye man vil, men..

Hvor stor var jenta di når hun kom? Måtte du ta pelvimetri før fødsel?
Har du det såpass tøft at du ikke orker dette en gang til, eller skal du ha flere?

Jeg vil gjerne ha flere barn. Tenker at det var jo verdt det liksom. Men herregud for noen smerter og i så mange måneder! Så jeg får jo bare krysse fingrene for at det blir vanlig fødsel neste gang. Vil du ha flere?

Hva er pelvimetri? har ikke hørt ordet før.

Pelvimetri er det røntgen bilde som tas for å se indre bekken mål. Alle som skal føde i sete, må egentlig ta et slikt et for å se om bekkene er romslig nok...

Ja jeg vil så gjerne ha en til. Vi prøver så godt vi kan nå... Blir jo nesten litt gal. For jeg har så angst for å lever fra meg Aurora hos fremmede mennesker, mens jeg jobber. Så jeg vil gjerne få to tette, sånn at jeg kan ha de begge hjemme en stund...Skal egentlig tilbake på jobb i slutten av mars. Hva gjør du når perm. er over?

jo, hadde røntgen ja.
Så var stor nok egentlig for å føde i sete. mer enn sto nok faktisk. Ganske merkelig siden jeg ikke er tyngre enn 52 kg og 169 høy. Summen på målene for å kunne føde i sete var vel på 32? og summen min var på 38. heheh. jeg er ikke akkurat stor som sagt, og ville jo trodd at sånne ting hadde meg hvor stor rumpe man hadde. Trodde legene var gal da de ikke kunne se at jeg tydeligvis var for liten... hehe.

Permen min er over egentlig, men vi bestemte oss for at jeg skal ha Thea hjemme til hun er 3. Litt ironisk, fordi jeg jobber selv i barnehage, men vil heller ha hun hjemme.
Så om jeg skal bli gravid igjen innen da, bør jeg vel helst begynne å jobbe igjen, men da får jeg og samboer finne på en løsning. skal ikke ha henne i barnehage eller hos dagmamma.

så fint navn på dattera di[:D]

Tusen takk.Får du medikamentell behandling for depresjonen din? Håper du blir bedre og at du får god hjelp...

Nei, eller jeg har fått tilbud mange ganger og respepter, men vil ikke ha de. Vil heller prate det bort enn å ta masse medisiner. takk for det, og i like måte.[:)]

Kan jeg spørre hvordan de tar den røngten-undersøkelsen?

Jeg tok ikke rtg. for jeg nektet . Var så redd for jenta mi i magen og tenkte på stråling og sånn. Men det er ikke rare strålingen som skjer omtrent den samme du får i et fly, men er man overnervøs så er man det!!

jeg måtte ligge på en benk, så hadde de sånn maskin som hang over, som plasserte rundt bekkenet, gikk egentlig veldig fort.de tok kun ett bilde pga stråling. så de var veldig nøye med at alt var riktig...

Åkei.. Jeg så liksom for meg at man måtte ha en maskin av no slag rett inn liksom.. Mella beina! Jeg må ta sånn røngten fordi vi har for smale bekken i familien å vi har en tendes til å få babyene fast der nede.. Det kan være mye farligere enn røngten så da gjør jeg det.. Bedre å sjekke det å kanskje kunne føde, eller ikke sjekke det å måtte ta keisersnitt..

Det høres lurt ut. Det er ikke farlig å ta rtg. Det er bare jeg som er litt smårar og overreagerer!
Håper du får føda normalt. Keisersnitt ikke å anbefale hvis ikke helt nødvendig...
Lykke til.

Jeg hadde og setefødsel forrige gang og kunne heldigvis føde normalt. Fødselen gikk kjempefint, så jeg er ikke så veldig nervøs for at det skal skje en gang til, men ønsker selvfølgelig at denne skal komme med hodet først. Man tenker jo selvfølgelig på alt som kan gå galt når fødselen ikke skjer på helt normal måte. Må være fælt å ha keisersnitt som eneste alternativ...

Back
Topp