Setefødsel/ keisersnitt..

iselinvik

Andre møte med forumet
Fikk et innfall at jeg måtte på ultralyd i dag.. Uten egentlig noen bekymringer. Det viste seg å være lurt får det ble jo oppdaget at knøtten er i seteleie nå i uke 37 :( masse tanker........... jordmor og lege har lenge sagt at de kjenner han godt nedi bekkenet med at han ikke er festet. Har ikke hatt mye bevegelser i det siste så han har ikke nylig snudd seg heller.. Håper på samtale på sykehuset før helgen.. nå kommer jo angsten for fortidloig fødsel med seteleie, haste keisersnitt og grrrrrrrrrrrrrrrrrrr...........

Håper det løser seg for deg før helgen.
Skjønner du blir stresset ! Lykke til :)

Skjønnar godt du er stressa. Var hos jordmor i dag, og ho trur snuppa ligg med rumpa ned, men ikkje langt nedi bekkenet. Eg er 37-5 i dag....( tickeren er feil) Skal på ul på torsdag for å sjekke leiet. Eg tenker at dette går fint. Om det skulle bli ks er det ingen krise, har hatt eit roleg hastesnitt snitt før, og det var heilt greit. Litt skeptisk til setefødsel, men eg reknar ikkje med det vert aktuelt for min del då det berre er 12 mnd sidan keisersnittet, og dei er litt redde for å utsette arret for store påkjenningar. Men veit om fleire som har hatt setefødsel, og som synes det har gått veldig greit. Me får krysse fingrane for at babyane tek til vet og snur seg sjølv;) I forhold til for tidleg fødsel, er babyen rekna for fullbåren no, så det treng du ikkje engste deg for. Masse lukke til:)

lennypenny skrev:
Håper det løser seg for deg før helgen.
Skjønner du blir stresset ! Lykke til :)

Jo da har vi vært på samtale, ny måling av baby og ct scann av bekkenet. Ny time i morgen for svar på ct og samtale om plan videre... usj.. blir forvirra jeg. Sykehuset her (tønsberg) anbefalte setefødsel.. vet andre anbefaler keiser snitt.. Veldig forskjellig hva legene sier og venner/bekjente mener.. Tror vi havner på keisersnitt. Får å slippe all bekymringer jeg sitter med nå.. vil jo veldig gjerne føde normalt, men det må jeg bare riste vekk. da det faktisk ikke blir sånn uansett... vil så gjerne høre på hva noen sier om at det faktisk går så greit med setefødsel, og at det ikke er så ille som en skulle tro.. men sånn er det jo bare for noen. Andre har en heeeeeeeeeeeeelt annen opplevelse..  

Back
Topp