setefødsel, erfaring?

blondi83

Glad i forumet
Nå er det 1 dag til terminen min og jeg må begynne å innse at prinsessen vil komme med rumpa først[&:] Jeg har prøvd titusen råd for å få henne til snu seg, men hver gang jeg har klart snu henne, så går hun helt rundt og er tilbake med hodet opp[:o] så tror hun rettogslett har funnet sin favorittstilling....
Jeg er 166cm høy, og Celine ble beregnet til å være 3800gram for to uker siden, og KK nekter ta røngten, ny vektestimering eller noe som helst, for de mener en med min høyde kan takle en setefødsel opp til 4000gram. Men jeg tror no Celine allerede er mer enn det[8|]
Noen som har erfaring med setefødsel?og store barn?

Hei blondi83. Har tenkt på deg, og lurt på hvordan det går med deg!!!
Så dumt at hun ikke vil snu seg da! Synes det er veldig rart at de ikke vil sjekke deg mer på KK!! [&:]
Men det kommer nok til å gå bra skal du se. Veldig greit å høre at andre har grei erfaring med setefødsel, og at det går fint. Nå må du bare slappe godt av og hvile til innsatsen! [;)]
Håper du har det bra! [:)]

Eg har også tenkt mye på deg[:)] Ønsker deg masse lykke til[:D]

ORIGINAL: Buffy2

Eg har også tenkt mye på deg[:)] Ønsker deg masse lykke til[:D]

det går nok bra, ut skal hun no[;)]
men veit jeg hadde blitt så mye mer betrygget om de ihvertfall hadde giddet målt bekkenet mitt, og sjekket hvor stor Celine er blitt no.. Jeg vil ikke gjerne føde vanlig, men trenger å føle meg noenlunde trygg..

ORIGINAL: Ladyeve

Jeg vet om en ting du ikke har prøvd.
Akupungtur....
i går fikk jeg vite at en type akupunktur som blir satt nål rett på siden ved neglen pålilletåa er brukt i flere tusen år i kina for å snu babyer fra sete til hode i magen.
Det skal vist være effektisvt.
Håper så indelig du får en flott fødsel.
bestemor fødte i sete fødsel, hun sa at det var det fineste fødselen hennes faktisk, det var den som var minst vondt.
Ønsker deg lykketil :)

kjempegodt råd!! men det er prøvd ut[&o] både med akupunkturnåler som ble satt på sidene på lilletærne og "sigarrøkelse" som "brant" punktene på lilletærne. det funket som knall, Celine snudde seg[:D] men dagen etterpå snudde hun seg tilbake til sin favoritt-stilling[&o]
Det går nok veldig bra, blir bare så nervøs av å gå å vente på fødselen når jeg vent den kan bli litt mer uforutsigbar enn en vanlig fødsel...

ORIGINAL: vannmann_81

Så kjedelig at ikke KK vil måle bekkenet ditt. Har du prøvd å krangle deg til det via legen? Jordmoren min nådde jo ikke frem til KK, mens legen gjorde det uten problem, og vi fikk komme inn til kontroll.

Jeg kjenner ikke til hvordan setefødsel forløper, men ser noen over her skrev at det er utdrivningsfasen som kan ta lenger tid, og at du kan få epidural. Nå har jeg kun min egen erfaring å snakke om, og alle er ulike, men jeg fikk jo etterhvert epidural, og selve utdrivningen av barnet kjente jeg nesten ikke (ikke som smerte iallefall), jeg bare presset som om jeg skulle på do jeg! Så epiduralen virket veldig godt på den måten at underlivet ble godt bedøvd (jeg trengte ikke mer bedøvelse da jordmor hverken klippet eller sydde meg etterpå). Vet ikke om det kan være noe trøst. 

skal til vår søte jordmor Brita igjen på fredag, så får høre hva hun kan fikse..ellers får eg ta en prat med fastlegen...

Jeg tenker også på deg og håper du får en fin fødsel! Ang vektestimering så bommer de ofte mye, har faktisk bare hørt om bom nedover, altså at de sier ungen er mye større enn den er, så kan hende det bare vil gjøre deg mer nervøs hvis de sier hun er rundt fire kilo og så er hun bare drøyt tre... Lykke til ihvertfall, krysser fingrene for deg og venter spent på melding om hvordan det går... Og det er vel verdt et forsøk med sigarene når riene begynner, i tilfelle hun snur seg rett vei og ikke klarer å snu seg tilbake når riene først har begynt? Eller sa jordmor at det ikke var lurt å gjøre?

ORIGINAL: vann123

Jeg tenker også på deg og håper du får en fin fødsel! Ang vektestimering så bommer de ofte mye, har faktisk bare hørt om bom nedover, altså at de sier ungen er mye større enn den er, så kan hende det bare vil gjøre deg mer nervøs hvis de sier hun er rundt fire kilo og så er hun bare drøyt tre... Lykke til ihvertfall, krysser fingrene for deg og venter spent på melding om hvordan det går... Og det er vel verdt et forsøk med sigarene når riene begynner, i tilfelle hun snur seg rett vei og ikke klarer å snu seg tilbake når riene først har begynt? Eller sa jordmor at det ikke var lurt å gjøre?

jo absolutt!! jeg har akkurat nok sigar igjen til en omgang, så da sparer jeg den til riene starter[;)] Det går nok kjempebra.. forstår at det er dyrt for kk gjennomføre unødvendige undersøkelser, men når den gravide er mer avslappet må jo fødselen gå både fortere og enklere.. frister litt å ringe opp og si det er lite bevegelse i magen, bare for å håpe på at eg treffer en hyggeligere lege, men føler alle kan se på meg når jeg lyger[:-]

Jordmor kan kanskje skaffe deg en dose til med sigar i morgen, sånn at du har hvis det blir falsk alarm en gang også? Jeg heier på deg ihvertfall!

Hei.
Jeg hadde setefødsel på sønnen min. Han var 4520g så han var ganske stor. For meg gikk det kjempe fint å få han med rompa først. Var en rask og fin fødsel. Jeg visste ikke om det på forhånd at han lå den veien så jeg ble litt overrasket når det var den enden som kom ut først.[:)] Jeg syns ikke det var verre med setefødsel en vanlig med hodet først. Har vært med på begge deler.
Det er ikke så mye annet du får gjort en å prøve, og jeg er helt sikker på at det går helt fint med setefødsel. Det høres skummelt ut med setefødsel men smertemessig er det ikke noe verre en en fødsel med hodet først[:)] 
Lykke til.

Håper det var til litt hjelp hvertfall. Er inne å kikker litt, for syns det er så koselig med fødseler og nyfødte[:)] 

ORIGINAL: imase

Hei.
Jeg hadde setefødsel på sønnen min. Han var 4520g så han var ganske stor. For meg gikk det kjempe fint å få han med rompa først. Var en rask og fin fødsel. Jeg visste ikke om det på forhånd at han lå den veien så jeg ble litt overrasket når det var den enden som kom ut først.[:)] Jeg syns ikke det var verre med setefødsel en vanlig med hodet først. Har vært med på begge deler.
Det er ikke så mye annet du får gjort en å prøve, og jeg er helt sikker på at det går helt fint med setefødsel. Det høres skummelt ut med setefødsel men smertemessig er det ikke noe verre en en fødsel med hodet først[:)] 
Lykke til.

Håper det var til litt hjelp hvertfall. Er inne å kikker litt, for syns det er så koselig med fødseler og nyfødte[:)] 

åhh kjente dette betrygget meg veldig[:D] tusen takk for at du delte din erfaring med meg[:D][:D]

Back
Topp