Sete nr 2-regler

Cathrine76

Forumet er livet
Korleis er reglene når det gjelder sete klasse 2? Er det slik at det er påbudt med 5 punkt sele eller er det valgfritt?? Er det forskjell på det om sette er fremovervendt/bakovervendt??[:)]

Noen som veit??[:)]

ORIGINAL: Fru Pigalopp

Eg er ingen ekspert på området, men eg trudde at alle sete i den klassa (opp til 18 eller 25 kg) hadde fempunktsbelte. I alle fall har alle eg har sett hatt det. Men sidan du spør så har du vel sikkert sett nokon som ikkje har det? Om det er påbudt anar eg ikkje, men det er vel sikkert å anbefale samanlikna med trepunktsbelte, som då sikkert er alternativet.
ja har sett det ja,men sete såg gammelt ut[;)]så derfor lurte eg på om det var nye regler på dette[:)]

vet ikke ka som e regler men annbefalt er i hvertfall at barnet skal sitte i bakovervendt sete med 5 punkt sele så lenge som mulig og helst til de er 4 år.
sete bør heller ikke være eldre enn 5-8 år. og ikke vert med i kollisjon

ORIGINAL: Anskar

vet ikke ka som e regler men annbefalt er i hvertfall at barnet skal sitte i bakovervendt sete med 5 punkt sele så lenge som mulig og helst til de er 4 år.
sete bør heller ikke være eldre enn 5-8 år. og ikke vert med i kollisjon
Det vet eg[:D] men lurte på om det var noen lover på dette[;)]

ORIGINAL: CHICKA©

*dytte for deg*
Tusen takk søta[:D]

ORIGINAL: Cathrine76

*dytte for deg*

Og dytte igjen [:)][:)]

ORIGINAL: Cathrine76

*dytte for deg*

Og dytte igjen [:)][:)]
[8D][:D]

Sånn som jeg har skjønt det så kan barnet sitte forovervendt med bilstolens belte til nådde 18 kg, og etter det må man bruke bilens 3 punkt sele. (Evt. bytte til en beltestol) (Påbudt med 3 punktsele etter 18 kg)

Men bakovervendt kan de ha bilstolens 5-punktsele til nådde 18-25 kg. (Alt etter hvilken stol det er) [:)]

Back
Topp