Sete/hodeleie?

anmo

Betatt av forumet
Ligger de fleste med hodet ned på slutten? Evt når snudde de seg fra sete til hodeleie?? Noen som har erfaring med vendingsforsøk?

Her snudde han seg ned i uke 29. Om han er festet det vet eg ikkje :o erfaring med vending har eg ikkje.. :)

Ligger med hode ned, men er ikke festet. Satser på at han holder seg den vegen. Vil ikk ha setefødsel....!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Legen var usikker i dag, men jeg tror den ligger med hodet ned. Skal til jordmor på mandag, så da håper jeg hun kan si med sikkerhet hvilken ende som er foranliggende!

Sent from my HTC Desire S using BV Forum

Han har lagt med hodet ned siden uke 28. Nå er det en stund siden vi har sjekket leie, men skal på kontroll på mandag. Kjenner rumpe/rygg oppe enda, så han har nok ikke flyttet seg.

I forrige graviditet var hun festet i uke 32. Er vel sånn at de fester seg sent andre gang.

Ingen erfaring med vendingsforsøk, men vet at ikke alle sykehus utfører dette siden de mener de har gode kunnskaper på setefødsel..

Jeg trodde det var for trangt å snu seg når vi var 36 uker og oppover jeg, men det er visst ikke det. Har en venninne som fikk i jula, og han lå i seteleie heile veien, helt til han snudde seg rett før fødsel :)

Her har hun lagt med hodet ned siden uke 24 men ikke festa enda.. Alle mine har tidlig lagt seg med hodet ned så ingen erfaring med vending... Men noen snur seg jo ikke føfortrengt termin så om ikke jordmor/lege ene bekymra enda hadde jeg slappe av.

Her ligger han fortsatt i sete og der tror jeg han har bosatt seg godt. Ligger sånn siden JM begynte å sjekke. 34+2 idag, så har litt tid på seg å snu seg ennå, men jeg tviler på att det skjer.

Her har han ligget med hodet ned siden uke 28, og i går på kontroll lå han laaangt nede i bekkenet:)

Sniker inn fra august-13 gruppa :) Med siste gutten min var jeg inne på vending i uke 34. De satt meg på drypp for å mykne livmora, så tok legen tak i gutten min (utenpå magen) og vridde han rundt, på 1-2-3 så var han med hode ned :) Var ikke vondt, men litt ubehagelig. Så måtte jeg ligge der en stund etter. Opplevde å bli litt kvalm, og kastet opp litt. men alt i alt gikk det veldig greit. Men selv om de snur, så er muligheten der for at babyen vender seg rundt igjen. Og det sies at vending KAN medføre tidlig fødsel. Men jeg var villig til å ta sjansen på det istede for setefødsel... :) Lykke til :)

Her ligger han i seteleie :-( håper han snur seg før fødselen!

Min lille ligger med hodet ned, gjort det siden uke 31 (er i uke 35 nå), det er ikke festet seg helt enda, men så godt som. Jordmor og lege tror ikke h*n kommer til å snu seg igjen vertfall :)

Jeg var på vektestimering igår, og fikk da beskjed om at barnet har snudd seg med rompa ned. Det skjedde nok i påsken tror jeg, kjente ekstra mye romstering da. Håper bare han snur seg om igjen, for jeg føder ikke i sete. Jm sa at hvis han ikke har snudd seg innen uke 37 så må vi prøve et snuforsøk. Er uke 34+5 nå.

Her føles det som hun har snudd seg ned no,var ikke det ved forje kontroll,så håper jeg har rett:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Her har han ligget med hodet ned lenge. Både på ultralyd i uke 19 og i uke 13 faktisk:) Han må like å ligge opp ned da! Nå er hodet festet, og det er godt å vite.

Hær har Han plutselig snudd seg har ikke kjent spark nedover siden uke 28 så tengte at den saken er grei. Men i går(uke 34 ) fant han plutselig ut at han skulle snu seg, så nå ligger han å sparker kraftig nedover det er så vondt. Knekker jo helt sammen hver gang.

Vår lille har lagt me hodet ned på alle ultralydene og jordmorkontrollene. Satser på at hun ikke snur seg:) hun hadde ikke festet seg på kontroll for 3 dager siden (uke 33)

Min var ikke festet, men hadde snudd seg på kontroll i uke 28 faktisk!
:)

-- tasting fra mobil --

Mi lille ligger med hodet ned :) Ikke festet ved forrige kontroll, men lå langt nede. Er 36 uker i morgen, så satser på at hun blir der hun er :)

Venter en liten jente i mai <3

MIn ligger også med hode ned :)
men kan man på noen måte selv merke at han har festa seg?
Jeg har fått skikelig bekkenløsning og jm sa sist jeg var på ul Uke 33 at han lå med hode og trykket på skambenet og at det derfor nok gjorde ekstra vond, men hun så ikke noe om han hadde festa seg.
jeg skla til jm på helsestasjon til mandagen, noen som vet om jeg kan få svar da, selv om den jm ikke har ul aparat?

Babyen min lå i tverrleie på siste kontroll,men i det siste føles det ut som om h*n ligger med hodet ned,mm at det skifter på hvilken side h*n ligger med rumpa,hvis dere skjønner hva jeg mener:P skal på kontroll til uken,så finner vel ut mer da:)

Back
Topp