Servert lammekjøtt som er rødt..!

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Kjøttet var gjennomstekt, men da jeg kom inntil benet så viste det seg å være rødt/rosa...! Og da hadde jeg spist en god del allerede! Tenk hvis tankene plager skikkelig her... :/

Slapp av. Det er veldig liten sjans for at du har fått i deg noen farlige bakterier! Jeg spiste tre knekkebrød med salami her en dag, og kom på etterpå at "woops, var ikke det fy-fy....?" Og en av første dagene etter positiv test, bestilte jeg biff på egon, og tenkte ikke på at jeg måtte si fra om at den skulle være godt stekt.. Så den var rød inni. Spisten den å.. Er vel ingen som går 9 mmd uten å spise noe man ikke bør. Lett å glemme seg!

Kjedelig,men som du selv sier her så var det et uhell og du var jo ikke klar over det engang.
Ikke klandre deg selv eller tenke noe mer på det:)

Antageligvis har det gått veldig bra :) Jeg gikk også på en smell her om dagen og spiste 2 skiver med roastbeaf uten å tenke meg om..

Går nok helt bra! Sist svsk hadde jeg det for meg at det var trygt å spise blåmuggost (dont ask me why), så det gjorde jeg daglig i hele jula den gangen. Var vel ca 12-14 uker på vei. Så kom jeg heldigvis på at det var jo ikke trygt! Og dattera mi er frisk som en fisk!

Antageligvis har det gått veldig bra :) Jeg gikk også på en smell her om dagen og spiste 2 skiver med roastbeaf uten å tenke meg om..
Har vært litt usikker på roastbeaf selv, så har spist det ett par ganger. Kjøttpålegg er jo generelt greit, så lenge en spiser det godt innenfor holdbarhetstiden. Roastbeaf regnes ikke som godt nok stekt da?

Veldig mange som har hatt dyr har allerede hatt toxoplasmose, så be om å få testet det på kontroll så har du en mindre ting å bekymre deg over :)

Har vært litt usikker på roastbeaf selv, så har spist det ett par ganger. Kjøttpålegg er jo generelt greit, så lenge en spiser det godt innenfor holdbarhetstiden. Roastbeaf regnes ikke som godt nok stekt da?

Jeg trodde ikke det var trygt? Men kanskje?? Skulle virkelig håpe det, for det er jo så sinnsykt godt ;D Jeg har tenkt at siden det ikke er gjennomstekt så er det ikke ok. Det er jo rødt..?

Jeg trodde ikke det var trygt? Men kanskje?? Skulle virkelig håpe det, for det er jo så sinnsykt godt ;D Jeg har tenkt at siden det ikke er gjennomstekt så er det ikke ok. Det er jo rødt..?
Det er jo liksom ikke rødt og blodig, mer rosa og relativt godt stekt. Men det er godt mulig du har rett! :)

Hva med skinke? Stekt svin er jo grå/hvit, mens skinke er rosa - det er jo likevel trygt?

Vi skal ha grop lam imorgen på hytta til foreldrene mine! Det er da et lammelår som blir stekt nedgravde med varme steiner! Tror dere man kan spise det? -håper det for det er det Beate jeg veit!!

Back
Topp