Seriøst, tungmetall i barnegrøt?

Negsinth

Forelsket i forumet
What the ****... Synes det er ett eller annet dritt om barnemat hele tiden jeg, vi gir ikke lillemor mat på glass. Men grøt får hun jo av typen nestle, den er er stappafull med fine vitaminer, og tubgmetal da sikkert siden det kun var én type av grøt av fjorten(?) som ikke inneholdt metallene. Metallene blir tatt opp naturlig fra jorden til ris og korn.. Men det er visst høyt innhold i barnegrøt. Også skal dem liksom finne ut av til SOMMEREN hva som burde være grenseinnholdet.... Hva i alle dager gjør at dem ikke bare kan sette en grense på det nå? Ja siden disse bøyene er kreftfremkallende. En ting er ihvertfall sikkert, masseprodusert barnemat er ikke fine ting. Men jeg trodde da i det minste at grøten var ok. Nå høres jeg sikkert veldig hysterisk ut, men middagsglass er jo helt på jordet etter min mening, og jeg synes ikke det er noe kult å plutselig lese om at barnegrøt inneholder høyt nivå av tungmetall. Fysj, skal man begynne å lage grøten selv begynner jeg å fundere på nå? Er ikke det vanskelig? Man må jo tilsette massevis med vitaminer? Hva er deres tanker om det jeg skriver her?
 
Du vet jo ikke om det er tungmetaller i melet du lager hjemmelaget grøt av heller så...
 
Ja, men samtidig burde man jo være glad for at de sjekker barnematen, så får vi håpe de gjør den bedre når det blir skrevet negative ting... Melet som man lager barnemat av selv sjekker de jo ikke så man vet jo ikke om det er noe dårlig... Jeg lager mesteparten av middagene selv. Men jeg gir kjøpegrøt og mellommåltid, yoghurt, smootie o.l. Fra nestle, småfolk og ellas kitchen. Tenker litt at det viktigste er å variere, så de får i seg forskjellige næringsstoffer...
 
Nå får jeg nesten dårlig samvittighet for å gi henne middagsglass av det du skriver... :p Skulle jo ha laget middagen hennes selv, men jeg er ikke så driftig.
Jeg syns de som har med det å gjøre burde være strengere på hva produsentene putter i maten til disse små.
 
Ja man får jo nesten dårlig samvittighet av å gi barna middagsglass npr man ser slike innlegg.

Men jeg tenker som så at barn får middagsglass i mange år og jeg tror ikke akkurat det er mange som har tatt skade av det. Er jo ikke mange år siden man fikk kreft av å spise potet heller så det er jo uansett noe som ikke er bra og man kan ikke ta hensyn til alt. Jenta mi får middagsglass hver eneste dag og hun virker fornøyd med det, eg har ikke tenkt å ha dårlig samvittighet for det. Samme med grøt, jeg har aldri hørt om barn som har tatt skade av det, og det er jo tungmetall i annen mat også, så jeg kommer til å fortsette med både grøt og middagsglass.

Og om noen synes jeg er en dårlig mor fordi jeg gir jenta mi slik mat så får det bare være, jeg syns selv jeg er en god mor og blir bedre for hver dag :)
 
Back
Topp